جواد امام عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در رابطه با اصلاح قانون انتخابات در مجلس می گوید: آنچه که اکنون در مجلس شاهد هستیم اصلاح و تدوین قانون نیست، چراکه قانون باید عام‌الشمول باشد و باید کلیت جامعه را در بر بگیرد. این مواردی که مجلسی‌ها آن را تصویب می‌کنند در واقع دستورالعمل‌های انتخاباتی در راستای اجرای برنامه های یک حزب است نه قانون.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، دبیرکل حزب مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از احتمال به نتیجه رسیدن تعیین اعضای حقیقی عضو «نهاد اجماع ساز» خبر داد.

جواد امام و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات درخصوص آخرین اقدامات این شورا به‌منظور تشکیل «نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان» گفت: تشکیل نهاد اجماع‌ساز براساس شاخص‌هایی که به تصویب رسیده در دست اقدام است و فکر می‌کنم که در هفته آینده به یک جمع‌بندی خوبی برسیم که در اینصورت ان‌شاءالله نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نهاد اجماع‌ساز درخصوص راهبرد انتخاباتی و سایر مباحث دیگر تصمیم‌گیری خواهد کرد، اما اکنون به دنبال انتخاب اشخاص حقیقی بر اساس شاخص‌ها هستیم. نظراتی که باید از احزاب و اشخاص گرفته می‌شد، دریافت شده و فکر می‌کنم طی هفته آینده به نتیجه خواهد رسید و ان‌شاءالله نهاد اجماع‌ساز به‌زودی آغاز به کار خواهد کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درپاسخ به سوالی پیرامون اصلاح قانون انتخابات شوراها که هفته گذشته در مجلس تصویب شد، اظهار داشت: استراتژی اقلیتی که در مجلس حاکم شده‌اند، ایجاد موانع برای حضور حداکثری ملت در صحنه و عدم مشارکت در انتخابات با هدف حذف رقیب و تکمیل گام‌های بعدی برای تکصدایی است.

وی افزود: در واقع می‌توان گفت آنچه که اکنون در مجلس شاهد هستیم اصلاح و تدوین قانون نیست، چراکه قانون باید عام‌الشمول باشد و باید کلیت جامعه را در بر بگیرد. این مواردی که مجلسی‌ها آن را تصویب می‌کنند در واقع دستورالعمل‌های انتخاباتی در راستای اجرای برنامه های یک حزب است نه قانون. قاعدتا این گروه اقلیت که حضورشان در مجلس نتیجه یکی از کمترین مشارکت های مردم در ادوار انتخابات مجلس است، حضور و مشارکت مردم را در مقابل خودشان می‌بینند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.