در این پست خبرها و گزارش های محبوب کاربران جماران در تاریخ 23 دی ماه 1399 را مرور می کنیم.

در این پست خبرها و گزارش های محبوب کاربران جماران که امروز منتشر شده اند تقدیم شما می شوند.

 

پاسخ فائزه هاشمی به انتقادات برادرش محسن: به تو حق می‌دهم چون برای خودت آینده‌ای ترسیم کرده‌ای!

فائزه هاشمی در پاسخ به انتقادات برادرش محسن نوشت: کسانی بایستی عذرخواهی کنند که کم یا زیاد، مستقیم یا غیر مستقیم، با منافع یا بی منافع، با درک و یا از روی نا آگاهی همراه جریانی می‌شوند که به بن‌بست رساندن مطالبات عمومی و اصلاحات، نابود کردن منافع ملی، تضییع حقوق مردم، انحراف جدی از اهداف انقلاب، فاصله گرفتن از اسلام واقعی را برای حفظ خود به جای حفظ نظام سالهاست دنبال می کنند.

 

 

جزییات جلسه امروز سران قوا؛ روحانی: مردم در زمینه واکسن کرونا اصلا نگرانی نداشته باشند/ قالیباف: در پی کاهش وابستگی بودجه به نفت هستیم

روحانی با تاکید بر اینکه مساله سلامت مردم و مقابله با کرونا جزو موارد اصلی و مورد توجه ویژه دولت است، تصریح کرد: «دولت درخواست تهیه واکسن از کوواکس را مطرح و پول آن را هم پرداخت کرده است و میلیون‌ها دوز واکسن از این طریق خریداری شده و در اختیار قرار می‌گیرد و واکسیناسیون انجام خواهد شد.»


نشست مشترک سران سه قوه

 

رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست سران قوا گفت: هر سه قوه به دنبال این هستند که کاهش وابستگی به نفت را بیشتر از گذشته پیش برده و به صفر برسانند.

«محمدباقر قالیباف» بعداز ظهر یکشنبه پس از جلسه سران قوا به میزبانی قوه قضائیه گفت: واقعیت این است که این جلسات نسبت به گذشته با نزدیکی و تمرکز بیشتر برگزار می‌شود تا موضوعات مهم و اساسی کشور به‌شکل راهبردی و روشی در حوزه‌هایی که متمرکز به مسائل مهم کشور با اولویت حل مشکلات مردم است مورد بحث و تمرکز قرار گیرد.


بازی تیم های فوتبال استقلال و پیکان/ هرویه میلیچ

 

استقلالی ها خوابیدند؛ میلیچ رفت/ چیزهایی هست که نمی دانیم؟!

 

بعد از دربی پایتخت بسیاری از کارشناس به شرایط فنی استقلال انتقاد کردند و به نظر می رسید این اظهارنظرها ادامه دار باشد اما یک اتفاق شوکه کننده برای این تیم رخ داد که تمام حواشی دیگر را کمرنگ کرد؛ ترک ایران توسط میلیچ!

هروویه میلیچ بازیکن کروات استقلال که با گلزنی برابر ماشین سازی بیش از قبل در میان هواداران محبوب شد، پس از نیمکت نشینی برابر گل گهر سیرجان با انتشار پست اینستاگرامی به انتقاد از این موضوع پرداخت. با توجه به اینکه محمود فکری فعالیت در اینستاگرام را ممنوع کرده بود در نهایت این بازیکن هم به خاطر این اظهارنظرها به کمیته انضباطی باشگاه رفت.

با تمام این حواشی بعد از چندین جلسه غیبت در تمرین، میلیچ برگشت اما همزمان شایعه های تایید نشده ای در خصوص دوپینگ این بازیکن به گوش رسید که مسئولان استقلال می گویند که اصلا هیچ آزمایش دوپینگی از او گرفته نشده است. البته میلیچ در گفت وگویی که بعد از رفتنش منتشر شد درباره دوپینگش گفت: من هیچ کار اشتباهی انجام ندادم، هرکسی هرچیزی می خواهد می تواند بگوید.

به هرشکل در حال حاضر موضوع این است که باشگاه استقلال نه شب گذشته، بلکه امروز صبح متوجه رفتن میلیچ شده است. در واقع این برای دومین بار است وقتی مسئولان این تیم خواب هستند یکی از اعضای استقلال از کشور خارج می شود، نفر اول استراماچونی و حالا میلیچ!


ظریف: بازگشت آمریکا به برجام بدون برداشتن تحریم‌ها منفعتی برای ما ندارد

ظریف می گوید: حضور آمریکا در برجام تنها در صورتی مفید است که مزایای اقتصادی برای ایران داشته باشد. هدف جمهوری اسلامی از حضور آمریکا در برجام با ۲۲۳۱ محقق شده؛ یعنی قطعنامه‌ها لغو شدند. الآن آمریکا می‌تواند این امتیاز را با واردشدن به برجام دوباره به دست بیاورد و این امتیازی نیست که به ما می‌دهد، بلکه امتیازی است که برای خودش به دست می‌‌آورد که بر اجرای برجام می‌تواند نظارت بکند. لذا بازگشت آمریکا به برجام بدون برداشتن تحریم‌ها نه‌تنها منفعتی برای ما ندارد، بلکه منفعت صرف برای آمریکاست.

 

کاظم صدیقی

 

صدیقی به خاطر اظهاراتش در مورد آیت الله مصباح عذرخواهی کرد

حجت‌الاسلام صدیقی از بیان مطالب غیردقیق درباره تغسیل مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی عذرخواهی کرد و گفت: «اولا جا نداشت که من کرامت آیت‌الله مصباح را چنین چیزی بگویم، ثانیاً مطلب دقیق نبود. کرامت آیت‌الله مصباح کتاب‌ها، سخنرانی‌ها، عمل صالح و فرزندان صالح ایشان است».


قهرمانپور: اگر دو سوم نمایندگان سنا به استیضاح ترامپ رای دهند او نمی تواند مجددا کاندیدای ریاست جمهوری شود

استیضاح ترامپ می تواند به صورت مسالمت آمیز به عمر سیاسی او پایان دهد

 

یک تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: بخشی از جمهوری خواهان هنوز نمی دانند با ترامپ چه کار کنند. چرا که او بدنه حزب جمهوری خواه را علیه آنها شورانده است. اگر استیضاح اتفاق بیفتد آن بخش از جمهوری خواهان نیز می توانند با هزینه ای که دموکرات ها برای این کار می پردازند به خواسته خود برسند.


آلودگی هوای تهران

 

تناقض گویی مسئولان برق و گاز و «مسائل دیگری» که مردم نمی دانند!

 

در حالی که آلودگی شدید هوا در تهران و برخی کلان شهرها نفس ساکنان آنها را بند آورده و به بلایی بزرگ در کنار کرونا تبدیل شده است، قطعی نامنظم و اعلام نشده ی برق در قامت معضلی نوظهور روزهای سخت تری را برای مردم رقم زده است.

اگرچه هرکدام از این سه معضل به طور مستقیم جان انسان ها را به خطر می اندازد و در کنار آنها را علاوه بر مشکلات حادّ اقتصادی عامل نارضایتی مردم از زندگی بدانیم؛ اظهارات منتاقض و غیرمسئولانه مدیران کشور خود بحرانی اساسی تر و جانکاه تر از همه این موارد است که مردم نمی دانند برای حل آن باید به چه کسی جز خداوند متعال پناه ببرند؟!

 

ولایتی: پذیرفتن مکانیسم ماشه در برجام، خلاف نظر رهبر انقلاب بود

 

ولایتی می گوید: آنچه که رهبر معظّم انقلاب مشخص کردند، به برخی از آن عمل شد و به برخی از آن عمل نشد. به هر حال اگر آن شروط انجام شده بود، حتماً این سیر وقایع در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای به‌گونه‌ی دیگری رقم می‌خورد. البته ایشان فرموده بودند که رئیس‌جمهور آمریکا امضاء کند و حتی رهبر معظّم انقلاب از اوّل به قضیه‌ی مکانیسم ماشه راضی نبودند و خلاف‌نظر ایشان انجام شد. حتماً در صورت برگزاری مذاکرات بعدی باید این مکانیسم به‌عنوان یک اصل غیرمنطقی کنار گذاشته شود.


 

پاسخ ربیعی به ادعای ذخیره منابع ارزی از سوی دولت

 

ربیعی در پاسخ به این ادعا که دولت منابع ارزی را ذخیره کرده است تا با روی کارآمدن جو بایدن قیمت دلار کاهش زیادی پیدا کند گفت: ظاهرا گوینده از آثار و تبعات گفتار خود مطلع نیست. این موضوع، اگر اندکی هم صحت داشته باشد یک خیانت بزرگ محسوب می شود و بیان این موضوع بدون تحقیق جفای بزرگ به ملت و دولت است. این سخن، کذب محض است و تکرار افترائاتی است که معمولا از رسانه های ضد ایرانی شنیده می شود.

 

علی مطهری

 

توصیه علی مطهری به روحانی، انتقادش از طرفداران داخلی ترامپ و مخالفان FATF، گلایه وی از کنار گذاشتن شجریان و پیشنهادش به نمایندگان مجلس یازدهم

 

علی مطهری در مورد مخالفت ها با تصویب FATF می گوید: مخالفان که اینقدر سنگ معیشت مردم را به سینه می‌زنند، چرا حالا که قرار است گشایشی حاصل شود محکم مقابل آن ایستاده‌اند؟! این رفتار تناقض‌آمیز است. یک عده از اینها از اینکه آقای ترامپ رأی نیاورد خوشحال نشدند. عجیب است؛ همین ترامپی که سردار سلیمانی را ترور کرده، وقتی شکست خورد این تیپ افراد ناراحت شدند. ناراحت شدند از اینکه چرا تحریم‌ها قرار است برداشته شود؛ چرا آمریکا قرار است به برجام برگردد. تحمیل این مشکلات غیرضروری به مردم به چه معناست؟ مگر هدف انقلاب این بوده که ما به مردم فشار بیاوریم؟

 

دربی 94- پرسپولیس - استقلال- مهدی قایدی- کمال کامیابی نیا

 

آشوبی: وضعیت دفاعی و طراحی حمله استقلال نگران کننده است/ پرسپولیس از نظر ذهنی مشکل دارد

 

یک کارشناس فوتبال با بیان اینکه کیفیت فنی دربی تهران نسبت به وضعیت کلی فوتبال ایران بهتر بود، به بیان مشکلاتی در وضعیت هر دو تیم پرداخت که می تواند در آینده تبدیل به مشکلات بزرگتری شود.

فرزاد آشوبی، بازیکن سابق پرسپولیس و استقلال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس را تیم برتر میدان دانسته و می گوید: در یک بررسی کلی، پرسپولیس به علت شرایط خود در بازی، تیم بهتری بود. آن‌ها بعد از دقیقه یک، جریان بازی را در اختیار داشتند اما در نیمه نخست موقعیت‌های چندان جدی نصیب این تیم نشد ولی با شروع نیمه دوم و تلفیق این موضوع با اشتباهاتی از سوی خط دفاعی استقلال، این پرسپولیس بود که می‌ توانست حداقل سه، چهار بار گلزنی کند. بعد از گل دوم هم این تیم موقعیت هایی داشت و در دفاع تیمی هم عملکرد خوبی از خود نشان داد. با این حال یک لحظه غفلت از سازماندهی دفاعی و تبحر بالای قایدی در کنترل و حرکت با توپ، بازی را به تساوی کشاند.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه بازی از نظر فنی در قیاس با خیلی از مسابقات لیگ برتر کیفیت خوبی داشت، افزود: بازی هایی را امسال می‌بینیم که موقعیت های گل بسیار کمی دارد و هر دو تیم در لاک دفاعی فرو رفته اند. حداقل در این دیدار هر دو تیم میل به پیروزی و گلزنی داشتند. استقلال در نیمه دوم یک مدافع خود را هم تعویض کرد تا با سه مهاجم حمله کند. اگر چه نقشه موفقی نبود اما میل خودش را نشان داد. در مقابل پرسپولیس هم بارها صاحب فرصت‌ های گلزنی شد که توسط عبدی و نوراللهی از دست رفت.

 

کدام کشورها در وضعیت قرمز کرونا خواهند ماند؟ / کشورهایی که الان بیشترین آمار مرگ را دارند / بررسی نرخ رشد و ابتلای جدید در مناطق مختلف / وضع ایران در آمارها چگونه است؟

 

تمام مردم جهان درگیر ویروس وحشتناک کرونا هستند و امیدوارند که به زودی از بین برود تا به زندگی عادی گذشته خود برگردند. در بعضی کشورها شیوع این ویروس تا حدودی کاهش یافته اما در برخی دیگر همچنان نرخ رشد بالاست.

اگر بخواهیم یک آمار کلی از میزان ابتلای مردم جهان به ویروس کرونا را بدانید، باید بگوییم که براساس آمار رسمی، ویروس کرونا تاکنون بیش از 90 میلیون و 342 هزار و 800 نفر را در جهان مبتلا و جان حداقل یک میلیون و ۹۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر را تا روز دوشنبه صبح (۲۲ دی) گرفته است. این ویروس تقریبا در همه کشورهای جهان شناسایی شده و در هفته اخیر به اوج خود رسیده است.

 

جریان اقدام عجیب سایت وزارت خارجه آمریکا چه بود؟

سایت وزارت خارجه آمریکا در اقدامی عجیب، دوشنبه را به عنوان آخرین روز دوره ریاست ‌جمهوری دونالد ترامپ اعلام کرد. 

این موضوع باعث طرح گمانه ‌زنی ‌هایی درباره احتمال استعفا یا برکناری وی از سمتش شد. اما برخی رسانه ‌های آمریکایی اعلام کردند که اشتباهی رخ داده است.

در این سایت در بخش بیوگرافی ترامپ آمده است: «دوره دونالد جی ترامپ در تاریخ 11 ژانویه 2021 در ساعت 19:49 به پایان رسید.»

بیوگرافی «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا نیز پیام مشابهی را نشان می‌ دهد. در حال حاضر این صفحه از دسترس خارج شده است.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث بروز این موضوع شده است اما نسخه بایگانی این صفحه در اواخر دسامبر نیز پیامی مشابهی را منتشر کرده بود و تاریخ پایان دوره ترامپ در آن صفحه 17 دسامبر ذکر شده است.


---99

 

با رهن و اجاره کمتر از 100 میلیون تومان، کجای تهران می‌شود مستاجر شد؟

 

اجاره بها بخش عظیمی از سبد هزینه های هر خانوار را در ایران در بر می گیرد. در برخی شهرها همچون تهران سهم کرایه محل سکونت از کل درآمد خانواده تا 60 درصد نیز برآورد شده است و از سوی دیگر بنا بر اعلام  رسمی بانک مرکزی در آذرماه 1399، بررسی کرایه مسکن در تهران و کل مناطق شهری نشان می دهد که در آذر این شاخص نسبت به ماه قبل از خود 29.4 درصد و نسبت به سال گذشته 32.4 درصد رشد داشته است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.