وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه ای مدعی شد که ایران با تهدید به اخراج بازرسان آژانس اقدامی فراتر از نقض تعهدات برجامی خود انجام داده است و در چارچوب ان‌پی‌تی، موظف به فراهم کردن دسترسی بازرسان است.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه آمریکا، در واکنش به طرح مجلس شورای اسلامی ایران برای اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صورت لغو نشدن تحریم‌ها، مدعی شد که این تهدید فراتر از تخطی از برجام است.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شد، در واکنش به طرح مجلس شورای اسلامی ایران برای اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صورت لغو نشدن تحریم‌ها، مدعی شد که این تهدید فراتر از تخطی از برجام است.

وی در ادامه این بیانیه مدعی شد که ایران با تهدید به اخراج بازرسان آژانس اقدامی فراتر از نقض تعهدات برجامی خود انجام داده است؛ این کشور در چارچوب ان‌پی‌تی، موظف به فراهم کردن دسترسی بازرسان است.

پمپئو با تکرار یاوه‌گویی‌های پیشین خود که ایران را متهم به «اخاذی هسته‌ای» کرده بود، گفت که این رویکرد موضع ایران را تقویت نمی‌کند و تنها منجر به انزوای بیشتر این کشور می‌شود. 

وی در ادامه مواضع توجیه‌ناپذیر خود مدعی شد که ایران نباید اجازه غنی‌سازی اورانیوم در هیچ سطحی را داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.