شهردار تهران روز دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی بنای یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس افزود: بنا به عهدی که با اعضای شورای شهر داشتیم و بنابر پیشنهاد عتبات عالیات، این اقدام را اجرا می کنیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، شهردار تهران با بیان اینکه ۲ بنای یادبود برای قدردانی از خدمات شهید سلیمانی در پایتخت احداث می شود، گفت: یکی بنای یادبودی به نام سرباز وطن در تپه‌های عباس‌آباد و دیگری بنایی در جوار دریاچه خلیج فارس است.

پیروز حناچی روز دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی بنای یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس افزود: بنا به عهدی که با اعضای شورای شهر داشتیم و بنابر پیشنهاد عتبات عالیات، این اقدام را اجرا می کنیم.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی دستاورد انقلاب بود، اظهار داشت: این شهید از جمله جوانانی بود که امام راحل در سال ۱۳۴۲ گفتند همراهان من در گهواره اند و در واقع انقلاب و جنگ فرصت خدمت برای آنها ایجاد کرد.

حناچی ادامه داد: شهید سلیمانی پس از انقلاب از کارکردن در زمین کشاورزی تا عضو افتخاری سپاه و شرکت در دفاع مقدس حاضر شد.

به گفته وی، دوران هشت سال دفاع مقدس ذخیره خوبی برای روی پا ایستادن کشور و خود باوری افراد بود و شهید سلیمانی محصول این وقایع است.

حناچی با بیان برخی خصایل شهید سلیمانی و بیان اینکه این شهید تفکر راهبردی داشت، افزود: تبدیل تهدید به فرصت ماحصل اندیشه شهید سلیمانی بود و همواره می گفت این کار شدنی است به شرطی که نترسیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی مصداق بارز «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ» بود، ادامه داد: این شهید بزرگوار دل نازک و رحیم در برابر فرزندان شهدا و نیروهای خود در عرصه جنگ و از همه مهمتر بی توجه به دنیای مادی بود و تاکید داشت که "کار را برای خدا انجام دهید آنکه باید ببیند، می بیند".

حناچی گفت: واکنش مردم ایران نسبت به شهادت ایشان عادی نبود و اینکه مردم در ساعت ۱۰ صبح در میدان انقلاب و در فشار جمعیت در معرض خفه شدن قرار بگیرند، عادی نیست.

وی گفت: کسانی که دوران دفاع مقدس را یادشان است بسیاری آرزو داشتند که کربلا را ببیند و باز کردن این راه افتخاری بود که شهید سلیمانی سهم عظیمی در آن داشت.

حناچی یادآور شد: فروتنی و ادب به پدر و مادر و افراد دیگر از خصوصیات اخلاقی شهید سلیمانی بود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: وظیفه ما است که برای شخصیت ملی خود اقدامی انجام می دادیم و با کمک ستاد عتبات عالیات این کار را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.