بله، سلیمانی یگانه بود، نادره بود. نمی‌شود که ایران پر از سلیمانی باشد همان‌طور که سپاه مولا علی(ع) هم نتوانست بیش از یک مالک و عمار داشته باشد. مالک استثنا بود، عمار، استثنا بود. "سرباز سلیمانی" هم از استثناهای انقلاب اسلامی است. استثنا‌ها را نمی‌توان در قالب قاعده مورد مطالعه و تحلیل قرار داد. اما می‌توان و باید از استثناها الگو گرفت. این هم درس قرآن و رسم ایمانی ماست.

به گزارش جماران؛ ​غلامرضا بنی ‌اسدی در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: «از هزاران در هزاران نفری که لباس سبز پاسداری پوشیدند، از میان میلیون‌ها رزمنده‌ای که به باور شهادت، جان به کف گرفتند، یک نفر، فقط یک نفر شد " قاسم سلیمانی" با آن سعه وجودی و اثرگذاری جهانی و تاریخ‌سازی انسانی.

به جرأت، کلمه بر کاغذ می‌نشانم به این عنوان که قاسم سلیمانی یگانه بود. این که گفتیم آمریکا در چه فکریه، ایران را پر از سلیمانیه، یک شعار است در حوزه جنگ روانی و تبلیغاتی. البته یک نگاه را هم نمایندگی می‌کند این شعار که ما راهمان راه سلیمانی است. می‌تواند به یک راهبرد هم تبدیل شود اینکه ما، هرکداممان بکوشیم به اندازه سعه وجودی‌مان، سلیمانی شویم. یعنی سلوک او، رفتار او، ایثار او، عشق او، ایمان او، نگاه ملی او، کنش انقلابی او، مردم دوستی او، ظلم‌ستیزی او، رفق و مدارای او، مروت همه شمول او، و... را بسان سرمشقی موفق، به تعلیم و تکرار بنشینیم به‌گونه‌ای که هر روز بیش از دیروز به او شبیه شویم.

بله، سلیمانی یگانه بود، نادره بود. نمی‌شود که ایران پر از سلیمانی باشد همان‌طور که سپاه مولا علی(ع) هم نتوانست بیش از یک مالک و عمار داشته باشد. مالک استثنا بود، عمار، استثنا بود. "سرباز سلیمانی" هم از استثناهای انقلاب اسلامی است. استثنا‌ها را نمی‌توان در قالب قاعده مورد مطالعه و تحلیل قرار داد. اما می‌توان و باید از استثناها الگو گرفت. این هم درس قرآن و رسم ایمانی ماست؛ وَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ اُسْوَةٌ حَسَنَة. قرار نیست آحاد جامعه پیامبر شوند بلکه باید جامعه و جهان به روزگاران، پُر شود از اخلاق نبوی و زیستن به سبک پیامبر.

باری، ایران پر از سلیمانی نیست اما خالی از او هم نیست چنان که پر از بهشتی و رجائی و... نشد اما خالی هم نماند از آنان. مهم هم همین است که اقبال به سلیمانی شدن در فرزندان این دیار باشد. مهم این است که مرغ جان و ایمانمان به پرواز درآیند هرچند در آخر "سیمرغ" به قاف می‌رسد اما جهت پرواز همه مرغان قاف است و هرکس به وسع خویش به این مقصد نزدیک می‌شود و در پرتو انوار مقصد مقدس قرار می‌گیرد. همین نگاه است که دشمن شکن می‌شود. همین انتخاب راه است که "بی‌راهه"‌ها را به‌رغم خواست و طراحی دشمن، خالی می‌گذارد. همین رفتار است که سنگر‌ها را چنان پر می‌کند که منفذ‌ها بسته شود. این نگاه راهبردی است که گستره مکتب سلیمانی و برد گفتمانی او را تا اقصای عالم می‌رساند و به نامیرایی این مرام می‌انجامد. این که در همان روز‌های شهادت سردار از قلم‌های گوناگون خواندیم و از زبان‌های متعدد شنیدیم که دشمن از این به بعد با سلیمانی طرف است که نه پهپاد بلکه همه توان اتمی دشمن هم نمی‌تواند او را زمین‌گیر کند. اگر آن سلیمانی را کشتند، این سلیمانی آنان را خواهد شکست. در این تردیدی نیست، یا علی!»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.