​امام جمعه بغداد با تأکید بر اینکه «شهید سلیمانی» از مردم عراق در برابر داعش دفاع کرد، گفت: او در شکستن محاصره شهر استراتژیک «آمرلی» نقش محوری داشت.

به گزارش جماران، آیت الله «سید یاسین الموسوی »امام جمعه بغداد در مصاحبه ای در آستانه سالروز شهادت «سردار سلیمانی»، گفت: «حاج قاسم سلیمانی» نقش مهمی در نبرد علیه داعش در عراق ایفا کرد. او از ملت عراق دفاع کرد و نقش مهمی در آزادسازی مناطق استراتژیک به ویژه مناطق سنی نشین عراق داشت.

بر اساس این گزارش، امام جمعه بغداد تصریح کرد: سردار سلیمانی همواره در خطوط مقدم نبرد بود؛ او در سوریه نیز چنین نقشی را ایفا کرد و دستاورد مهمی را در غلبه بر داعش در این کشور رقم زد.

آیت الله سید یاسین الموسوی در ادامه با اشاره به نقش شهید سلیمانی در شکستن محاصره  »آمرلی« عراق، گفت: در برهه‌ای از زمان که شهر »آمرلی« از تمامی جهات توسط داعشی ها محاصره شده بود، شهید سلیمانی فرماندهان «حشد شعبی» را جمع کرد و خواستار آغاز عملیات شکستن محاصره شد.

وی در همین ارتباط ادامه داد: فرماندهان حشد شعبی زمانی که با این مطالبه حاج قاسم مواجه شدند، از او برای طراحی نقشه شکستن محاصره و فراهم آوردن تسلیحات خواستار مهلت زمانی شدند. اینجا بود که شهید سلیمانی خطاب به آنها گفت که هرکاری که می‌خواهید بکنید، سریع‌تر انجامش دهید.

امام جمعه بغداد همچنین تصریح کرد: سپس شهید سلیمانی از جایش برخاست و گفت که من خود به تنهایی عازم آمرلی خواهم شد و هرکسی می‌خواهد می‌تواند همراهم بیاید. او حقیقتاً در آن زمان سوار بر خودرو شد تا به سمت آمرلی برود. لذا شماری از مجاهدان سریعاً خود را به او رساندند. پس از آن کاروان‌های مجاهدان یکی پس از دیگری به شهید سلیمانی پیوستند و در نهایت نیز پیروزی بزرگ با شکستن محاصره آمرلی محقق شد.

وی همچنین به نقش مهم شهید ابو مهدی المهندس، نایب رئیس سابق حشد شعبی در نبرد با داعش اشاره کرد و گفت: ابو مهدی المهندس نیز در کنار حاج قاسم سلیمانی همواره در خط مقدم جبهه‌های نبرد بود. او انسانی متواضع بود  وهمواره سرباز ولایت بود وبدان افتخار می کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1489838
  • منبع: مجله عربي مجتمعنا
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.