سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در نخستین مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: «آنهایی که این جنایت را کردند بدانند کاری کردند که سرتاسر عالم و هرکجا مردی پیدا شود آمادگی دارند آنهایی که این کار را کردند را به سزای عملشان برسانند.»

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار ملی ایران حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش صبح امروز جمعه ۱۲ دی ماه با حضور حجت الاسلام ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، محسن هاشمی رییس شورای شهر و جمعی از مهمانان خارجی در دانشگاه تهران برگزار شد.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه روز جمعه ۱۲ دی ماه در مراسم نخستین بزرگداشت سالگرد شهادت سردار ملی ایران، حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در دانشگاه تهران اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای در آخرین صحبت سه مدال افتخار را به شهید سردار سلیمانی اعطا کردند. ایشان هم قهرمان ملت ایران، هم قهرمان امت اسلامی و هم قهرمان شکستن استکبار است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی، مرد میدان مقاومت بود ولی مقاومت را از درون خود شروع کرد. امکان ندارد در بیرون اهل مقاومت باشید بدون این که در درون خود مقاومت را خوب تمرین نکرده باشید. معرفت، عبادت، اخلاص، ایثار و همه ارزش های انسانی و اسلامی در درون این کلمه جا دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: از شهید سلیمانی در بعد فرماندهی و میدان نظامی صحبت های زیادی بیان شده است اما یکی از برجسته ترین ویژگی هایش ایشان، منطق قوی او بود. در همه میدان هایی که وارد شد، با منطق وارد شد. وقتی طرف مقابل منطق سرش نشد، با زبان دیگر با آنها حرف زد.

سردار قاآنی اظهار داشت: امروز و در ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) می دانم که همه ایران علاقمند بودند در دانشگاه تهران در یادبود و گرامیداشت شهدای قهرمان خودشان شرکت کنند. گرامی می‌داریم یاد همه این شهدای عالی مقام را از فرماندار آنها شهید جلودار جبهه مقاومت شهید سلیمانی و یار و همرزم دیرینه ایشان شهید ابومهدی المهندس و شهدایی که همراه این شهدای عالی مقام بودند. شهیدان پورجعفری، ‌مظفری، طارمی، زمانی‌نیا و چهار شهید مجاهد پیش قراول عراقی شهید محمدرضا الجابری، حسن عبدالهادی، محمد شیبانی و حیدرعلی؛ این مجلس با عظمت برای گرامیداشت یاد همه این شهدا و شهدای مقاومت است که در راس آنها شهید عالی مقام سلیمانی و شهید گرانقدر ابومهدی هستند.

وی ادامه داد: ابتدا عرض ارادت به محضر همه خانواده‌های شهدای عالی‌مقام که در جلسه شرف حضور دارند و در سرتاسر ایران اسلامی و جهان اسلام خانواده شهدایی که متعلق به این جبهه باعظمت مقاومت هستند، داریم. خیرمقدم می گوییم به محضر همه میهمانان به خصوص میهمانان بزرگواری که از کشورهای مختلف و از جریان های مختلف مقاومت در جلسه امروز شرف حضور دارند و عرض ارادت داریم به همه کسانی که در سرتاسر ایران و سرتاسر عالم خود را همراه این شهدای عالی‌مقام می‌دانند و در سرتاسر عالم برای این گرامیداشت برنامه ریزی کردند. از همه آنها سپاسگزاریم.

سردار قاآنی گفت: از شهید سلیمانی خیلی گفته شده و هرچه هم گفته شود، باز کم است. در ایام سالگرد مطالبی را که از رسانه‌ها شنیده‌اید، بخش کوچکی از عظمت این مردان بزرگ است. چه شهید سلیمانی، چه شهید ابومهدی و چه شهدای دیگر همه آنها تک به تک سرداران جبهه مقاومت، سرداران ملت ایران، قوم خود و خانواده خود هستند. دوست داشتیم این جلسه باعظمت در حضور ملت ایران باشد اما شرایط مقتضی نیست و به دلیل این شرایط خاص، ارتباط قلبی، روحی و معنوی برقرار می کنیم با همه ملت ایران و ملت هایی که در سراسر جهان دل آنها برای این انسان های ارزشمند می تپد.

وی افزود: همه جوانانی که می خواهند شهید سلیمانی را الگوی خود قرار دهند، عنایت داشته باشند شهید سلیمانی مرد میدان مقاومت بود ولی مقاومت را از درون خود شروع کرد. هر که می خواهد به این میدان بیاید توجه کند امکان ندارد در بیرون اهل مقاومت باشد بدون این که در درون خود مقاومت را خوب تمرین کرده باشد. اهل مقاومت همه جانبه از درون خود که سخن زمینه زیاد است. معرفت و عبادت و اخلاص،‌ایثار و همه ارزش های انسانی و اسلامی در درون این کلمه جا دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: نگاه راهبردی،‌ بصیرت عمیق و تبدیل هر تهدید به فرصت، جزو ویژگی هایی است که آنهایی که شهید سلیمانی و شهید ابوالمهدی را به عنوان الگو قرار می دهند، این ویژگی های اساسی را در درون خود باید نهادینه کنند و همه این مطالبی که گفتم شهید سلیمانی بر مدار ولایت و پذیرش جایگاه رفیع ولایت در همه ارکان زندگی به آن توجه داشت. 

سردار قاآنی گفت: ایشان ولایت مدار بود بنده می دیدم چگونه به بهترین شکل بدون این که با دیگران درگیر شود، حرف امام گرانقدر و رهبری برای او حرف اصلی بود و هر نظر دیگری را که کسی داشت، آن را کنار می زد و با یک تدبیر مسیر رهبری را طی می کرد.

وی افزود: راه شهید سلیمانی یک رهبر داشته است. بزرگی شهید سلیمانی به این بود که در پرتو این رهبری عمل می کرده و بزرگ شده است. آن رهبری و آن راه همچنان برقرار است و حمایت از مظلومین و محرومین و تربیت آنها بر مدار زندگی عزت مدارانه مقاومت همچنان ادامه دارد.  

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: امروز در فلسطین قهرمان می بینید در سالگرد این شهید عالی مقام رزمایش در منطقه ای می گذارند که گاهی وقت‌ها یک تیر هم نمی توانستند، بزنند. از آن طرف لبنان علمدار را می بینید که یک مجاهدش را رژیم اشغالگر شهید کرده و سه ماه است تهدید کرده است که می‌زنیم و در طول این سه ماه در تمام جبهه شمالی رژیم اشغالگر با لبنان که حرکت می کنید، شبانه روز نمی توانیم یک سرباز آنها را از وحشتی که از این علمداران دارند، پیدا کنیم.

وی گفت: سوریه مقاوم ایستاد و همه بچه مسلمانان مبارز حمایت کردند و امروز تقریبا همه بخش های کشور سوریه آزاد شده است. عراق مجاهد همچنان محکم بر مبانی خود ایستاده است. در این چند روز گذشته که سالگرد جنایت آمریکای جنایتکار بود، فرزندان مجاهد و مبارز عراقی تحرکاتی از خود نشان دادند. آمریکایی‌ها که درون عراق مثل بید به خود می لرزند، بی‌سابقه‌ترین اقدامات پروازی و امنیتی را برای خود ترتیب دادند. در یمن مظلوم مقتدر می بینیم همچنان محکم حرکت می کنند و این راه شهید سلیمانی است که به حول و قوه الهی همچنان استمرار خواهد داشت.

سردار قاآنی با تاکید بر این که دشمن ۳۰ سال به دنبال زدن شهید سلیمانی و شهید ابوالمهدی بود، افزود: در این دوره کثیف‌ترین آدم روی زمین و جنایتکارترین آدمی که هیچ اصولی بر فکرش حاکم نیست با وسوسه ها و شیطنت های رژیم اشغالگر و سعودی جنایتکار، این انسان بی عقل جنایتی را انجام داد که در دنیا سابقه نداشته است و برای هیچ شخصیت سیاسی و نظامی در این عصر ما اتفاق نیفتاده است. 

وی تاکید کرد: اما این را به همه ملت‌ها می‌گوییم که آمریکایی‌ها و ترامپ نمی‌دانند که شهادت در مکتب ما یعنی چه. شما ۳۰ سال دنبال شهید ابوالمهدی از کویت، عراق و کشورهای مختلف بودید که شهیدش کنید و در جنوب شرق و کشورهای مختلف دنبال شهید کردن سردار سلیمانی بودید. اوج افتخار آنها این بود که شهید شوند. 

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: وقتی شما این جنایت را انجام دادید، دو اتفاق افتاد یکی این که آنها به اوج آرزوی خود که شهید شدن بود، رسیدند و دوم این که شما کاری کردید که همه دنیا شما را قطعا محکوم خواهند کرد. 

وی افزود: آنهایی که این جنایت را کردند، بدانند کاری کردند که در سرتاسر عالم هر کجا که مردی پیدا شود آمادگی دارد که آن نامردهایی که این کار را انجام دادند، به سزای عملشان برسانند و من با صراحت می گویم مسیر نیروی قدس و مسیر مقاومت با شیطنت‌هایی که آمریکا می کند، تغییر نمی کند و مسیر همچنان همان مسیر است. 

سردار قاآنی ادامه داد: اما شما با این جنایتی که کردید، کار دیگری برای همه آزادگان در دنیا درست کردید و مطمئن باشید حتی از درون خانه شما ممکن است کسانی پیدا شوند که پاسخ این جنایت شما را به شما بدهند.

 

photo_2021-01-01_15-13-58

 

 

سخنرانی نمایندگان مقاومت در مراسم سالگرد شهید سلیمانی

رئیس شورای اجرایی حزب‎الله: ما مرد عمل هستیم و  انتقام می‎گیریم. خون شهید سلیمانی هنوز در رگ‎های محور مقاومت در حال جوشیدن است.

رئیس الحشدالشعبی: ما عزادار فرمانده قاسم سلیمانی هستیم. عراق نمی‌تواند مسیری را طی کند که برخی از افراد ضعیف‎النفس طی کردند، زیرا عراق در کنار فلسطین باقی خواهد ماند.

دبیر کل جهاد اسلامی: شهید سلیمانی مانعی در برابر طرح‌های شیطان بزرگ بود. حاج قاسم بر موشک‌هایی که تل آویو را در هم کوبید نظارت داشت.

شیخ بدرالدین، مفتی اعظم سوریه: شهید سلیمانی بهشت را برگزید تا امت اسلام بیدار شود. سوریه از ابتدا در کنار قدس و ایران ایستاد. به شما بشارت می‌دهم که پیروزی نزدیک است.

سفیر یمن در ایران: آمریکا به عنوان ام‎الرذائل مرتکب جنایت قرن شد. یمن بخش جدانشدنی جبهه مقاومت است و شهید سلیمانی همدم همه رزمندگان یمنی بود.

 

رییسی: رییس‎جمهور آمریکا از اجرای عدالت مصون نخواهد بود

رئیس قوه قضائیه در مراسم سالگرد شهید سلیمانی: دشمنان انتقامی سخت را خواهند دید؛ زمان و مکانش را مقاومت تعیین خواهد کرد. زندگی بعد از این برای دشمنان سخت خواهد بود؛ رئیس‎جمهور آمریکا از اجرای عدالت مصون نخواهد بود. اخراج آمریکایی‎ها از منطقه از جلوه‎های انتقام سخت خواهد بود. هرگز از خون هیچکدام از شهدا نخواهیم گذشت.

 

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.