سفیر ایران در بغداد تاکید کرد: اگر منظور از نفوذ ایران محبت زیاد عراقی‌ها به ما است، ما خود با آن موافق هستیم. مردم ایران نیز مردم عراق را دوست دارند و این متقابل و مشترک است. ایران کشور عراق را به مکانی برای تسویه حساب‌ها تبدیل نکرده است.

به گزارش جماران؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعلام کرد که کشورش عراق را به مکانی برای تسویه حساب‌ها قرار نداده است.

تسنیم به نقل از العهد نوشت: «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت‌وگو با برنامه «الابعاد» اعلام کرد که روابط ایران با دولت الکاظمی سازنده و در همه زمینه‌ها مثبت است.

مسجدی با بیان اینکه نخست وزیر عراق دوست قدیمی ایران است، افزود: ایران به نخست وزیری که با رای گیری نمایندگان پارلمان بر سر کار آمده است، احترام می‌گذارد.

مسجدی تصریح کرد، اگر منظور از نفوذ ایران محبت زیاد عراقی‌ها به ما است، ما خود با آن موافق هستیم. مردم ایران نیز مردم عراق را دوست دارند و این متقابل و مشترک است. ایران کشور عراق را به مکانی برای تسویه حساب‌ها تبدیل نکرده است.

ایرج مسجدی تأکید کرد که پاسخ ایران به ترور شهید سلیمانی به صورت مستقیم علیه پایگاه آمریکایی صورت گرفت و پس از این پاسخ، تنش بین ایران و آمریکا کاهش یافته است. آمریکا مسئول تحرکات ما در حمله موشکی به پایگاه آمریکایی در عراق است.

وی افزود: ما خواستار دخالت در امور عراق نیستیم و هرگز سیاست خود را به این کشور دیکته نخواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.