محمد مهاجری فعال اصولگرا اعلام کرد که جهانگیری از بخش معتدل جریان اصلاح‌طلب نامزد انتخابات می‌شود؛ ولو اینکه از همین الان بداند تایید صلاحیت نخواهد شد، اما وی احتمال ردصلاحیت جهانگیری را ضعیف دانسته و معتقد است که او نامزد می‌شود تا نشان دهد اصلاح‌طلبان همچنان پای کار موضوع «انتخابات» در کشور هستند.

به گزارش جماران؛ روزنامه اعتماد نوشت: «شخصا به آقای جهانگیری علاقه‌مندم و خیلی دوست دارم او کاندیدای جریان اصلاحات شود. آقای جهانگیری وقتی وزیر صنایع بود، ازجمله وزرای موفق کابینه محسوب می‌شد. آقای جهانگیری با آنکه عضو حزب کارگزاران است اما بین اصلاح‌طلبان از مدیران عملیاتی، سالم، صادق و صالح به شمار می‌آید. اگر واقعا اصلاح‌طلبان عقل‌شان برسد روی آقای جهانگیری توافق می‌کنند.» این بخشی از اظهارات اخیر محمد مهاجری است. فعال رسانه‌ای اصولگرا که به نقد بی‌رودربایستی همفکرانش در فضای رسانه‌ای و مجازی شهره است.

محمد مهاجری در گفت‌وگویی که دیروز نامه‌نیوز اقدام به انتشار آن کرد، اصلاح‌طلبانی را که به تعبیر او «تندرو» هستند و تصور می‌کنند هیچ امکانی برای پیروزی در انتخابات ندارند، نقد کرد و به بخش معتدل‌تر این جریان برخلاف رویه و رفتار معمول جریانی و سیاسی توصیه کرد که اسحاق جهانگیری را به عنوان کاندیدای انتخابات‌ کنند.

 

جهانگیری از بخش معتدل جریان اصلاح‌طلب نامزد انتخابات می‌شود

 

او در ادامه گفته که جهانگیری از بخش معتدل جریان اصلاح‌طلب نامزد انتخابات می‌شود؛ ولو اینکه از همین الان بداند تایید صلاحیت نخواهد شد. این روزنامه‌نگار اصولگرای نزدیک به علی لاریجانی همچنین احتمال ردصلاحیت جهانگیری را ضعیف دانسته و معتقد است که او نامزد می‌شود تا نشان دهد اصلاح‌طلبان همچنان پای کار موضوع «انتخابات» در کشور هستند؛ یعنی تنها راه‌حل گشایش سیاسی در کشور را صندوق رای می‌بینند.

در این حال این فعال رسانه‌ای اصولگرا اذعان کرده که در حق معاون اول رییس‌جمهوری جفا شده‌ و شاید اگر تیم اقتصادی حسن روحانی در اختیار اسحاق جهانگیری بود، توفیقاتش به‌مراتب بیشتر از وضعیت فعلی می‌شد. البته برخی ناظران اصلاح‌طلب نیز با مهاجری هم‌عقیده و معتقدند که جریان نزدیک به اعتدال و توسعه باعث کمرنگ شدن نقش معاون اول اصلاح‌طلب روحانی شدند و نگذاشتند او آن‌ طور که باید و شاید نقش یک معاون اول اصلاح‌طلب را در دولت اعتدالی حسن روحانی که با حمایت اصلاح‌طلبان روی کار آمد، ایفا کند و در عوض نقش مهم دولت، پس از روحانی به محمود واعظی به عنوان رییس‌دفتر رییس‌جمهوری واگذار شد.

اسحاق جهانگیری امید اصلاح‌طلبان در دولت بود. آنها برنامه داشتند که پس از پایان دو دوره ریاست‌جمهوری حسن روحانی او را به عنوان کاندیدا معرفی کنند. کما اینکه سال ۹۶ نیز جهانگیری با رییس خود در دولت رقابت کرد و البته دقیقه 90، چنان‌چه انتظار می‌رفت به نفع او کنار رفت تا هم به عنوان کاندیدایی اصلاح‌طلب به بدنه اجتماعی معرفی شود و هم تصمیم‌سازان اصلاح‌طلب بتوانند برآوردی از بازخورد مردم نسبت به کاندیداتوری این عضو ارشد حزب کارگزاران داشته باشند که اتفاقا رابطه حسنه‌ای با حاکمیت دارد.

اما از سال ۹۶ به این‌سو نقش جهانگیری کمرنگ شد تا جایی که حتی در مقطعی اعلام شد که او اختیار انتخاب مسوول دفترش را هم ندارد، بلکه با اعلام سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی موقعیت او در افکار عمومی تغییر کرد. علاوه بر این مجموعه حوادث سال ۹۸ و واکنش‌های دولت به آن به پای معاون اول رییس‌جمهوری نیز نوشته و موجب شده که رغبت کمی نسبت به او وجود داشته‌ باشد؛ هر چند جهانگیری همچنان از گزینه‌های جدی حزب کارگزاران سازندگی و البته بخش‌های دیگر جریان اصلاحات است و حتی برخی معتقدند اگر وارد میدان شود، بسیاری از دیگر کاندیداهای احتمالی اصلاح‌طلب به ‌نفع او کنار خواهند کشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.