یک عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: «نامه ای مخفیانه از آمریکا در مورد صلح یمن دریافت کرده ایم و آمریکایی‌ها گفته‌اند اگر ما موافق صلح نباشیم، حتی اگر عربستان نیز راضی باشد، صلحی در کار نخواهد بود».

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، عضو شورای عالی سیاسی یمن دوشنبه شب فاش کرد که این گروه پیامی پنهانی و مخفی از آمریکایی‌ها در مورد برقراری صلح در یمن را دریافت کرده است.

محمد علی الحوثی در صفحه شخصی‌اش در تویتر نوشت: آمریکایی‌ها از طریق برخی واسطه‌ها نامه‌ای برای ما فرستادند و گفته‌اند اگر ما موافق برقراری صلح در یمن نباشیم، حتی اگر عربستان نیز راضی باشد، صلحی در کار نخواهد بود.

وی افزود: سفیر آمریکا از پشت میزی که برای برقراری صلح در یمن در نظر گرفته شده است، در مقابل هیأت صنعا در کویت [که برای مذاکره اعزام شده بود] تهدید کرد که واشنگتن ریال یمن را نابود خواهد کرد.

مسؤول ارشد انصارالله این اقدام آمریکا را عاملی برای محاصره مرگبار ایالات متحده علیه مردم یمن تعبیر کرد.

این کارشکنی آمریکایی‌ها برای جلوگیری از برقراری صلح در یمن پس از آن روی می‌دهد که نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» به تازگی در گزارشی نوشت که دولت دونالد ترامپ در صدد قرار دادن نام جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده تا قبل از پایان اتمام دوره ریاست جمهوری خود است.

در طول بحران چند ساله یمن، آمریکا به دلایل مختلف بیشترین حمایت تسلیحاتی، نظامی و سیاسی را از متجاوزان به این کشور فقیر به عمل آورده است.

در این میان از روز نخست، نقش آمریکا به عنوان حامی اصلی و به عبارتی عضو اصلی ائتلاف متجاوزان بسیار پررنگ بوده است. به طوری که مسئولان یمنی بارها بر آمریکایی بودن این جنگ تاکید کردند و این کشور را مسؤول جنایتهای عربستان و امارات در یمن میدانند.

سخنگوی پیشین ارتش و نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یمنی‌ها آمریکا را مسؤول جنایت در کشور خود می‌دانند. و اعلام پنتاگون مبنی بر پشتیبانی نظامیان آمریکایی از متجاوزان و مشارکت در کشتار ملت یمن، سخن مسئولان یمن را درباره آمریکایی بودن این تجاوز به اثبات رساند.

آمریکا این جنگ را مانند دیگر جنگ‌ها فرصتی برای فروش سلاح و مهمات و بهبود وضعیت اقتصادی خود از طریق باجگیری از کشورهای عربی از جمله عربستان می‌ داند. کمک‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا به متجاوزان ادامه داشت تا زمانی که خبر حضور مستقیم نظامیان آمریکایی در کنار نظامیان سعودی منتشر شد.

روزنامه نیویورک تایمز اردیبهشت ۹۷ نوشت: نیروهای ویژه ارتش آمریکا موسوم به 'گرین برت' مخفیانه به عربستان برای جنگ در یمن کمک می کنند.

آنچه در یمن در جریان است بسیار فراتر از امکانات سیاسی، اقتصادی و نظامی عربستان و امارات است و نشان می دهد که این تجاوز توسط آمریکا مدیریت می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.