صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: مشکل اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ۹۸ عدم ارائه لیست بود. من نه از موضع اصلاح طلبان بلکه از موضع خودم می گویم که فکر نمی کنم در انتخابات آینده اتفاقات خاصی رخ بدهد.

به گزارش جماران؛ برنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بعید است در انتخابات ریاست جمهوری، شورای عالی سیاست گذاری بر یک فرد اجماع کند و تفرقه ای بوجود بیاید.

«علی صوفی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با روند ورود اصلاح طلبان به انتخابات ۱۴۰۰ گفت: فعلا اصلاح طلبان به انتخابات ورود نکرده اند. منظور من از اصلاح طلبان شورای عالی سیاست گذاری است که به هر حال بعد از انتخابات اسفند سال گذشته در فضای کرونایی که پیش آمد و با استعفا عارف و موسوی لاری، عملا شورای عالی سیاست گذاری تشکیل نشد. امروز تلاش می شود در درجه اول شورای عالی سیاست گذاری به عنوان نهادی اجماع ساز که در سه دوره در جهت انسجام بخشی و اجماع سازی اصلاح طلبان نقش آفرینی کرده است به روال قبل بازگردد.

او افزود: در واقع نماینده اصلاح طلبان در عرصه انتخابات شورای عالی بود که اکنون هم منتظر هستیم جلسه ای تشکیل بدهد، در فضای کنونی جو انتخاباتی به شکل سابق مطرح نیست.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انتخابات اسفند ۹۸ و عملکرد اصلاح طلبان در آن برهه زمانی گفت: آنچه که در انتخابات مجلس 98 رخ داد در واقع در راستای راهبردی بود که در شورای عالی سیاست گذاری تصویب شده بود یعنی چرخش رویکرد نسبت به گذشته و چرخش از مشارکت در انتخابات بدون قید و شرط به سمت مشارکت با شروط و قیودی که یکی از آنها مشی اصلاح طلبی کاندیداها است.

صوفی یاداور شد: مشکل اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ۹۸ عدم ارائه لیست بود. من نه از موضع اصلاح طلبان بلکه از موضع خودم می گویم که فکر نمی کنم در انتخابات آینده اتفاقات خاصی رخ بدهد البته انتخابات شوراها وسیع و گسترده است و طبعا آنجا سعی می شود، اجماعی بوجود بیاید. با توجه به وجود شورای اصلاح طلبان استان ها که در سال گذشته شکل گرفت با فعال شدن شورای سیاست گذاری، همه آنها نیز فعال می شوند.

او در پایان تاکید کرد: ریاست جمهوری تصمیمی ملی است و تصمیمات لازم در شورای سیاست گذاری مرکز گرفته می شود تا اجماعی بر یک فرد بوجود بیاید، این نکته قابل پیش بینی است. بعید است در انتخابات ریاست جمهوری، شورای عالی سیاست گذاری بر یک فرد اجماع کند و تفرقه ای بوجود بیاید. اما اگر اصلاح طلبان نتوانند در انتخابات ریاست جمهوری بر روی یک فرد متمرکز شوند قطعا احزاب دست به کار می شوند و هر کدام به سمتی می روند و شاید ما به نام اصلاح طلبان، تعدد کاندیداهایی داشته باشیم که مورد قبول همه اصلاح طلبان نیست. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.