وزیر خارجه اتریش تاکید کرد که اعتقادی به بازگشت سریع آمریکا به توافق هسته ای با ایران ندارد و این روند به طول خواهد انجامید. شالنبرگ در عین حال پایبندی بایدن به توافق نامه تجارت آزاد اتحادیه اروپا با ایالات متحده را مطلوب می داند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه اتریش اظهار داشت بازگشت جو بایدن رئیس‌جمهوری جدید آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران (برجام) طول خواهد کشید و به سرعت رخ نخواهد داد.

«الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش در گفت وگو با نشریه «دی پرسه» گفت: روندی که در دوره ریاست‌جمهوری آمریکا در قبال چین در پیش گرفته شده است، با شدت بیشتری در دوره جانشین وی ادامه می یابد.

وزیر امور خارجه اتریش افزود: انتظار دارد که رئیس جمهوری جدید آمریکا تعامل چندجانبه بیشتری با جهان داشته باشد، اما به نقش سنتی ایالات متحده به عنوان پلیس جهان بازگشت نخواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد که اعتقادی به بازگشت سریع آمریکا به توافق هسته ای با ایران ندارد و این روند به طول خواهد انجامید. شالنبرگ در عین حال پایبندی بایدن به توافق نامه تجارت آزاد اتحادیه اروپا با ایالات متحده را مطلوب می داند.

همچنین وزیر خارجه اتریش یادآور شد که سیاست خصمانه آمریکا در قبال چین که در زمان «دونالد ترامپ» شدت بیشتری گرفت، با روند شدیدتری در دوره «جو بایدن» ادامه می یابد و تغییری در آن رخ نخواهد داد.

در پی اعلام نام جو بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، «الکساندر فان در بِلِن» رئیس‌جمهوری اتریش ضمن ابراز تبریک به وی در توییتر گفت: «وظایف خطیر عصر ما، مانند غلبه بر بحران اقلیمی و یا پاندمی کرونا را جامعه بین‌الملل فقط به صورت مشترک می‌توان حل کرد.» او گفت: اروپا آماده است.

 سباستین کورتس، صدراعظم اتریش نیز ضمن تبریک به جو بایدن در توییتر گفت: «نظامی از ارزش‌ها اروپا و ایالات متحده آمریکا را به یکدیگر پیوند می‌دهد و ما مشترکا بر این ارزش‌ها پایبندیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.