یک شبکه خبری هنگ کنگ تصریح کرد که مساله اعتماد سازی برای هر دو طرف با اهمیت است. به هر صورت دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بود که از برجام خارج شد و فشارهای فراوانی بر ایران اعمال نمود. وظیفه ای پیچیده پیش روی بایدن قرار دارد.

به گزارش جماران؛ ایرنا به نقل از آسیا تایمز نوشت: یک شبکه خبری هنگ کنگی امروز نوشت که شاید بزرگترین پرسش در خاورمیانه اکنون این باشد که جو بایدن پیروز انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا چگونه با ایران همکاری خواهد کرد.

پاسخ به این پرسش از آن نظر اهمیت دارد که بایدن مدت هاست که متعهد شده است درصورتی که به عنوان رییس جمهوری ایالات متحده انتخاب شود، به برنامه جامع اقدام مشترک با ایران (برجام) توافق  برجسته سیاست خارجی سال ۲۰۱۵ میلادی، باز خواهد گشت.

این شبکه خبری هنگ کنگ تصریح کرد که مساله اعتماد سازی برای هر دو طرف با اهمیت است. به هر صورت دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بود که از برجام خارج شد و فشارهای فراوانی بر ایران اعمال نمود. وظیفه ای پیچیده پیش روی بایدن قرار دارد.

آسیا تایمز ادامه داد که  اکنون یکی از موضوع های تحریم های ترامپ علیه ایران پس از خروج از توافق برجام و مورد دیگر نیز لغو این تحریم ها است. 

این شبکه خبری هنگ کنگ تاکید کرد که بسیاری از ناظران معتقدند درزمان حاضر شاید یکی از بهترین راه حل ها از سوی بایدن این باشد که برای کاستن از تنش ها در شرایط فعلی به دنبال جریان ارسال کالاهای دارویی و پزشکی باشد که با مسایل بشردوستانه گره خورده است.

آسیا تایمز به اظهارات «اسفندیار باتمانقلیج» بنیانگذار بورس و بازار و طرفدار بهبود روابط بین ایران و غرب اشاره کرد و ادامه داد: افرادی مانند وی بسیار خوشبین هستند.

باتمانقلیج افزود که تحلیلگران در واشنگتن و تهران مدتهاست در حال بررسی شرایط هستند. یکی از تحلیل ها نیز پیروزی بایدن و پیامدهای آن بوده است.

وی توضیح داد: دیدگاه های زیادی در مورد نحوه بازگشت آمریکا به برجام و میزان دشواری این اقدام وجود دارد اما قبل از پیروزی بایدن این دیدگاه بوده است که آمریکا باید به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ بازگردد .

آسیا تایمز همچنین نوشت ایران و طرف های باقی مانده در توافق هسته ای برجام دو سال و نیم است که برای بقای برجام تلاش می کنند. با توجه به فرصت های دیپلماتیک موجود و حمایت ها که بسیار واقعی هستند ، دشوار است که تصور کنیم این معامله و توافق شکست خورده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.