وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که این کشور با دقت پیشنهادی ایران برای حل مناقشه قره باغ کوهستانی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری تازه درباره ادامه درگیری‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد که مسکو با دقت پیشنهاد تهران برای حل مناقشه قره‌باغ را بررسی می‌کند.

وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که این کشور با دقت پیشنهادی ایران برای حل مناقشه قره باغ کوهستانی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه روسیه درباره طرح پیشنهادی ایران برای حل مناقشه بر سر منطقه قره باغ کوهستانی  اظهارنظر کرد.

سید عباس عراقچی  نماینده ویژه ایران در حل مناقشه قره‌باغ کوهستانی اخیرا برای تشریح طرح تهران به جمهوری آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ترکیه سفر و با مقام‌های ارشد این ۴ کشور گفت‌و‌گو کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که تهران منتظر بررسی طرح ایران و دریافت پاسخ از سوی این ۴ کشور در یک فاصله کوتاه بوده تا با تکمیل آن به گونه‌ای که مورد پذیرش همگان قرار بگیرد راه را برای حل و فصل بحران قره باغ هموار کنیم.

وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که روسیه به دقت در حال بررسی و مطالعه طرح پیشنهادی ایران است.

این وزارتخانه همچنین از تداوم تحرکات و رایزنی‌های روسیه برای حل این مناقشه خبر داد و البته اعلام کرد، هنوز زود است که درباره برگزاری یک دیدار جدید بین وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان صحبت شود.

اظهارنظر جدید مسکو درباره درگیری‌ها بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی در شرایطی صورت گرفته که جمهوری آذربایجان و ارمنستان به رغم سه بار توافق‌ دو طرف برای آتش‌بس، این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و هر طرف، دیگری را به نقض توافق آتش‌بس متهم می‌کند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان از زمان استقلالشان از اتحاد جماهیر شوروی بر سر منطقه قره باغ کوهستانی وارد جنگ شدند؛ مناقشه‌ای که تا به امروز و به دلیل ادامه تسلط نیروهای ارمنستانی بر این منطقه همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.