وزیر آموزش و پرورش در خصوص پیش نویس لایحه بازنگری در رتبه‌بندی معلمان گفت: این لایحه با هماهنگی وزارت خانه تدوین و به دولت تقدیم شد و هم اکنون در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس است و قرار است به طور فوریت در کمیسیون تصویب و به صحن دولت بیاید تا تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

به گزارش جماران؛ وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش نویس لایحه بازنگری در رتبه‌بندی معلمان پس از تدوین در این وزارتخانه تقدیم دولت شد و در دستور کار کمیسیون اجتماعی قرار گرفته است.

محسن حاجی میرزایی در خصوص آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان، گفت: یکی از مطالبات جدی معلمان بحث رتبه بندی معلمان بود که از سال ۹۵ در دستور کار قرار گرفت و در دو نوبت انجام شد. 

وزیر آموزش و پروش ادامه داد: معلمان براساس صلاحیت ها از رتبه های یک تا چهار قرار گرفتند و از مزایای آن بهره مند شدند و از اسفند پارسال به دلیل فصل دهم که در اختیار همه کارکنان دولت قرار گرفت ضرورت بازنگری احساس شد و در نهایت با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه پیش نویس این لایحه براساس صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای معلمان مورد سنجش قرار گرفت و معلمان به یکی از رتبه ها اختصاص داده شد.

وی تاکید کرد: این لایحه با هماهنگی وزارت خانه تدوین و به دولت تقدیم شد و هم اکنون در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس است و قرار است به طور فوریت در کمیسیون تصویب و به صحن دولت بیاید تا تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

حاجی میرزایی  در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که این پیش نویس چه وقت آماده و به مجلس ارائه می شود گفت: ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا قبل از نهایی شدن فصل بودجه لایحه را به مجلس تقدیم کنیم و امیدواریم در فرآیند بررسی مشکلی رخ ندهد.

وی در پاسخ  به سؤالی درباره این که نقل قولی از وزیر آموزش و پرورش منتشر و عناوینی مطرح شده است « معنای حقوق که می گیریم این است که خدمت را به طور کامل ارائه بدهیم کسی که قبول ندارد نباید پای آن را امضا کند » گفت: امسال سال خاصی است و آموزش شرایط خاصی دارد در سال های گذشته معلمین در مدرسه حضور داشتند و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان داشتند و فرآیند آموزش بر طبق نظارت ها انجام می شد.

 حاجی میرزایی افزود: من در یک نشستی که با معاونان و مدیران کل داشتم تلاش کردم که این مفهوم را مطرح کنم که امسال سال خاصی است و ما با روش های گذشته نمی توانیم مسائل را حل و فصل کنیم و چون آموزش های ما متنوع شده و بخش مهمی از آنها بر روی سامانه شاد عرضه و یا از طریق تلویزیون ارائه می شود باید مطمئن باشیم که همه دانش آموزان به آموزش با کیفیت دسترسی دارند و مخاطب من معاونان و مدیران کل بودند که حکم این مسؤولیت را پذیرفتند و باید خدمت را ارائه دهند و به هیچ وجه مخاطب صحبت من معلمان نبودند زیرا معلمان در شرایط کرونا کاری کردند کارستان و این زحمت معلمان بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.