مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد فرسوده بودن مدارس را یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد گفت: فرسوده بودن بناهای مدارس شهرستان یکی از مهم‌ترین مشکلات آموزش‌وپرورش است.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، محمد مهرافزون در جریان بازدید فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس از آموزش‌وپرورش بروجرد، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین خانواده تعلیم و تربیت است و کار در آن طاقت‌فرسا بوده و از زمان بنده در مسند آموزش‌وپرورش کارهای بزرگ و خوبی انجام گرفته و اسناد و مدارک آن موجود است.

وی پیرامون جریان‌های سیاسی تصریح کرد: از زمانی که بنده مسئولیت اداره آموزش‌وپرورش را پذیرفتم و در جلسه تودیع و معارفه‌ عرض کردم اجازه نخواهم داد آموزش‌وپرورش جولانگاه جریان‌های سیاسی و انتخاباتی گردد، اهل تعامل‌ هستم‌ اهل معامله نیستم و به همین خاطر خدا را شاکرم‌ تا این لحظه بر عهدی که بستم‌ ایستاده‌ام.

 مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد پیرامون نیروهای بومی و غیربومی خاطرنشان کرد: از زمان‌ بنده اجازه نداده‌ام نیروهای غیربومی جذب آموزش‌وپرورش بروجرد شوند و با توجه به مشکلات ایاب و ذهاب معلمین غیربومی در مدارس، حتی شرایط را برای انتقال آن‌ها فراهم کرده‌ام تا به جایشان معلمین بومی جذب شوند.

مهرافزون پیرامون موفقیت‌های آموزش‌وپرورش اضافه کرد: عملکرد آموزش‌وپرورش را بر مبنی سه شاخص مهم کنکور، المپیاد و معدل پایه دوازدهم ارزیابی می‌کنند که در این سه شاخص موفقیت‌های بزرگ و چشم‌گیری را داشته‌ایم که این موفقیت‌ها را به همه جامعه فخیم و فهیم آموزش‌وپرورش به‌ویژه همکاران صف و ستاد تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: در شاخص المپیاد دانش آموزان بروجرد توانست در مرحله اول از ۱۶۴ المپیادهای علمی در سطح استان ۹۳ رتبه برتر را کسب کنند و نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد قابل‌توجهی داشته‌ایم که در چند سال اخیر بی‌نظیراست و سه نفر به تیم اردوی طلایی کشور راه یافتند.

معاون مدیرکل ادامه داد: در معدل نهایی پایه دوازدهم توانستیم رتبه نخست استان را با ضریب ۲۶ تأثیر نسبت به سایر شهرهای استان کسب کنیم و رشد ۴.۰۸ درصد قبولی در استان را داشته باشیم ‌و دبیرستان فرزانگان رتبه اول استان را از آن خود کرد و امسال خوشبختانه در معدل نهایی پایه دوازدهم رکورد خوبی را بروجرد زد و بر خود وظیفه می‌دانم از زحمات همه همکاران و دانش آموزان که موجب افتخار شده‌اند تشکر و قدردانی کنم.

مهرافزون عنوان کرد: بروجرد در مسابقات فرهنگی، هنری درخشش بی‌سابقه‌ای را امسال داشته است و توانست ۱۶۶ رتبه برتر انفرادی و ۳۲ رتبه گروهی را کسب کند و در مسابقه پرسش مهر نیز توانستیم دو رتبه کشوری و ۳۴ رتبه استانی را کسب کنیم.

وی اظهار کرد: آموزش‌وپرورش به سبب کمبود منابع مالی رنج می‌برد و چاره‌ای ندارد برای برون‌رفت از مشکلات مالی به سمت خلق منابع مالی و درآمدزایی برود و یکی از کارهای خلق منابع احداث تالار و هتل فرهنگیان است که در دبیرستان تاریخی امام (ره) طراحی و پی‌ریزی شد و خدا را شکر در حال بهره‌برداری است و در آینده منابع درآمدزایی خوبی برای آموزش‌وپرورش خواهد شد و بخش عظیمی از مشکلات مالی و آموزشی حل می‌شود.

مدیر آموزش‌وپرورش به تأسیس هنرستان هنرهای زیبا اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای بزرگ آموزشی در زمان تصدی بنده تأسیس هنرستان‌های هنرهای زیبا است که در سطح کشور حدود ۳۸ تا وجود دارد آن هم در مرکز استان‌ها با توجه به اینکه بروجرد دارای مفاخر و مشاهیر بزرگی است با پیگیری لازم توانستیم در سه رشته گرافیک، نمایش و موسیقی را دایر نماییم که دیگر هنر آموزان مجبور نشوند به استان‌های دیگر بروند.

مهر افزون تصریح کرد: آموزش‌وپرورش بروجرد دارای قدمتی بالای ۱۲۰ سال است و مفاخر و مشاهیر بزرگی در آن تحصیل و تدریس کرده‌اند و همین امر سبب شد اسناد و مدارک قدیمی و معتبری که در مدارس وجود دارند جمع‌آوری و در مرکز اسناد ثبت و ضبط شوند و برای نگهداری آنان موزه آموزش‌وپرورش در زمان مسئولیت بنده تأسیس و برگ زرینی به تالار افتخارات آموزش‌وپرورش افزوده شد.

وی خاطرنشان کرد: حفاظت و صیانت از اموال و اسناد آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در زمان تصدی بنده در دستور کار قرار گرفت و از زمان ورود به آموزش‌وپرورش نه‌تنها یک وجب از زمین و فضای آموزش‌وپرورش را به اشخاص یا ارگانی واگذار نکردم بلکه توانستم املاک و زمین‌هایی را که متعلق به آموزش‌وپرورش است آن‌ها را پس بگیریم.

مدیر آموزش‌وپرورش بروجرد اضافه کرد: آموزش‌وپرورش بروجرد با چالش‌ها و مشکلات فراوانی چون کمبود نیروی انسانی به‌ویژه خدماتی، عدم اعتبار و سرانه‌های بهداشتی و آموزشی، فرسوده بودن بناهای مدارس، فرسوده بودن سیستم‌های گرمایشی و نیاز به ایزوگام از مهم‌ترین مشکلات پیش روی آموزش‌وپرورش بروجرد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.