علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: «قطعا توهین به رییس جمهور بد است اما روحانی نازک نارنجی شده است! رهبری که مصداق برای این توهین ها تعیین نکرده اند.»

به گزارش جماران؛ برنا نوشت: نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: ان‌شاالله همه با هم تمرین کنیم تا احترام یکدیگر را نگه داریم.

نمایندگان مجلس یازدهم که با شعار بهبود معیشت مردم بر روی کار آمدند، رفتار و گفتارشان به گونه ای است که کمتر می توان از درون آن دغدغه برای معیشت مردم را یافت. توهین و تخریب به دولت از همان ابتدا در پارلمان نقش بسته بود تاجایی که در روزهای نخست در مجلس، شاهد طرح استیضاح رییس جمهور بودیم، استیضاحی که پس از دیدار ویدیو کنفرانسی نمایندگان با رهبر انقلاب، کنار گذاشته شد. رهبری در دیدار با نمایندگان آنها را به همکاری و تعامل با دولت فراخواندند اما عده ای تندرو در مجلس دست از توهین به دولت نکشیدند و از هیچ اهانتی نسبت به رییس جمهور دریغ نکردند.

نمایندگان حتی روحانی را تهدید به اعدام کردند و خواستار محاکمه او شدند. مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس،  که  در راس هتک حرمت و تندروی نمایندگان قرار دارد بار دیگر پس از گفته های روحانی در مورد صلح امام حسن، طرح استیضاح رییس جمهور را به جریان انداخت، طرحی که عده ای نمایندگان رغبتی نسبت به آن نشان ندادند و حتی در قامت مخالفت با آن برخواستند.

رفتار نمایندگان در همان ابتدا هم مورد انتقاد رهبری واقع شده بود اما در جلسه ستاد ملی کرونا که در روز شنبه سوم آبانماه در حضو رهبری برگزار شد، ایشان مجددا با تاکید بر لزوم اتحاد و انسجام درونی در کشور بیان کردند که حرمت قوای سه گانه باید حفظ شود و هتک حرمت به مسئولان را حرام دانستند. رهبری در این دیدار بیان کردند: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد ضمن اینکه امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به همکاری و اتحاد و انسجام نیاز دارد.

رهبر انقلاب اسلامی به اقدام اخیر برخی‎ها در مواجهه با دولت و شخص رئیس جمهور اشاره کردند و گفتند: اگرچه در میان این برادران، افراد خوبی هم هستند، اما این کار غلط بود و این موضوع را بطور صریح اعلام می‌کنم. ممکن است انتقاد درستی داشته باشید، انتقاد کنید اشکالی ندارد اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است اینگونه رفتارها و هتک حرمت، روش امریکایی‌ها است که در مناظره ها و کارهای مطبوعاتی، خود را در دنیا رسوا کرده‌اند تا جایی که یک شخصیت برجسته سیاسی آنها می گوید، دنیا با هراس و تحقیر به ما نگاه می‌کند.

از جمله نمایندگانی که رییس جمهور را مورد اهانت قرار داد، می توان به «علی اصغر عنابستانی» اشاره کرد. خبرنگار برنا در تماس با «علی اصغر عنابستانی»، نماینده مردم سبزوار در مجلس، از او پرسید "در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا رهبری خطاب به کسانی که راه تخریب را در پیش گرفتند تاکید کردند که حرمت هر سه قوه باید حفظ شود و توهین به مسئولان حرام است، نظر شما در رابطه با اظهارت  رهبری چیست" گفت: قطعا توهین به رییس جمهور بد است اما روحانی نازک نارنجی شده است! رهبری که مصداق برای این توهین ها تعیین نکرده اند. 

عنابستانی بیان کرد: حرف در مصداق است که چه کلامی هتک حرمت محسوب می‌شود یا نمی شود. توییت خود به روحانی را توهین نمی دانم. ان شاالله همه با هم تمرین کنیم تا احترام یکدیگر را نگه داریم. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.