سعد الحریری مامور تشکیل کابینه لبنان گفت: «ما یک دولت متخصص تشکیل خواهیم داد که مطابق با ابتکار فرانسه برای ایجاد اصلاحات در لبنان کار خواهد کرد، اصلاحاتی که باید مدت‌ها پیش انجام می‌دادیم.»

به گزارش جماران، به نقل از فارس، مامور تشکیل کابینه لبنان، امروز پس از رایزنی‌های خود با فراکسیون‌های پارلمانی کشورش درباره تشکیل کابینه، سخنانی را ایراد کرد.

به گزارش پایگاه خبری النشره، سعد الحریری گفت: «ما یک دولت متخصص تشکیل خواهیم داد که مطابق با ابتکار فرانسه برای ایجاد اصلاحات در لبنان کار خواهد کرد، اصلاحاتی که باید مدت‌ها پیش انجام می‌دادیم. اکنون ما آنها را انجام خواهیم داد. متأسفانه تمام تاخیر و تعلل‌ها ما را به اینجا رسانده است.»

مامور تشکیل کابینه لبنان با بیان اینکه لبنان به سمت فروپاشی پیش می‌رود، گفت: «ما باید اختلاف‌ها را کنار گذاریم و مثبت اندیش باشیم تا اعتماد را بازگردانیم، چه اعتماد میان دولت و شهروندان و چه دولت و جامعه بین المللی باید بازگردد.»

نخست وزیر پیشین لبنان با اشاره به بحران موجود در همه بخش‌های لبنان گفت: «برای خروج از این مرحله ما به زمان نیاز داریم، اما باید تکلیف خود را در ایجاد اصلاحات عمل کنیم. تنها راه، تسریع در تشکیل دولتی است که طرح اصلاحات را اجرایی کند، آن زمان ما جلوی فروپاشی اوضاع کشور را می‌گیریم و بیروت را بازسازی می‌کنیم.»

الحریری با اشاره به قدرت لبنانی‌ها و لزوم استفاده از آن با استفاده از قواعد درست و بازگرداندن سرمایه لبنان به این کشور، گفت: «کسی که سرمایه دارد در شرایط فعلی اقتصادی و بانکی در لبنان پولش را در این کشور نمی‌گذارد، اما وقتی اصلاحات به شکل مطلوب انجام شود و مسیر منطقی اجرای طرحی که بر سر آن توافق شده است، پیش بگیریم، هر شهروند لبنانی که در لبنان زندگی می‌کند یا هر سرمایه‌گذاری ترغیب به سرمایه گذاری در لبنان می‌شود.»

مامور تشکیل کابینه لبنان از دست رفتن فرصت‌ها در لبنان را مسئله ساز خواند و گفت: «من می‌گویم دولت پیش رو شش ماه فرصت دارد تا به هدفی که تعیین کرده است، دست یابد و من از هیچ اصلاحیه‌ای که در طرح فرانسه آمده است، عدول نخواهم کرد. باید اهداف را مشخص کنیم و برای دستیابی به آن تلاش کنیم.»

خبرگزاری رویترز هم گزارش داده است که در طرح پیشنهادی فرانسه بر ضرورت توجه فوری به چهار بخش کمک انسان دوستانه به منظور واکنش در مقابل شیوع بیماری کرونا، بازسازی زیرساخت‌ها به دنبال انفجار ۴ اگوست در بیروت، اصلاحات سیاسی و اقتصادی و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در لبنان تاکید می‌شود.

این طرح همچنین خواستار پیشرفت در مذاکرات صندوق بین‌المللی پول و نظارت سازمان ملل بر کمک‌های انسان دوستانه بین المللی به لبنان و تحقیقات مستقل درباره علت انفجار در بیروت است.

رویترز با تاکید بر تعمیق دخالت فرانسه در لبنان با به اجرا گذاشته شدن این طرح، گفت که در این سند تاکید شده که فرانسه در بازسازی بندر بیروت، حمایت از بهداشت و کمک به ساماندهی انتخابات زودهنگام پارلمانی با کمک اتحادیه اروپا در لبنان نقش پررنگی را ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.