نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ادعا کرد ایالات متحده تصدیق می‌کند که ایران بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در خاورمیانه است!

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد که کشورش به صراحت ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بوده و بارها در این مساله منزوی شده است، ایران را به عدم پایبندی به مصوبات شورای امنیت متهم کرد.

کلی کرافت روز سه‌شنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع بررسی جامع وضعیت خلیج فارس به ابتکار روسیه برگزار شد، به رویکرد دولت ترامپ در قبال خاورمیانه اشاره کرد و افزود: آنچه طرح صلح دولت ترامپ را از تلاش‌های گذشته بسیار متفاوت می‌کند این است که می‌توان آن را به صورت واقعی اجرا کرد.

وی در اظهاراتی متناقض که این روزها سکه رایج دولت ترامپ شده است، مدعی شد: تاکنون، این جدی‌ترین و دقیق‌ترین طرحی است که برای تامین صلح بین اسرائیل و فلسطینیان ارائه شده است. اگرچه می‌دانیم که فلسطینی‌ها ممکن است از هر جنبه‌ای از طرح خوششان نیاید.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ادامه داد: اما این یک نقطه شروع قانونی برای مذاکرات است و امیدواریم آنها از این فرصت استفاده کنند. من منتظر زمانی هستم که به زودی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، مذاکرات مستقیم را برای رسیدن به یک حل مسالمت‌آمیز از منازعات خود از سر بگیرند و ما باید پایان دادن به دخالت‌های خارجی از جمله فعالیت‌های سیاسی افراطی از بازیگران بد در خلیج فارس را مورد توجه قرار دهیم.

کرافت اضافه کرد: واقعیت این است که دولت ترامپ تفکر تازه‌ای ایجاد و رویکرد جدیدی را به خاورمیانه اتخاذ کرده است و نتیجه خوبی هم دارد. توافق آبراهام و چشم‌انداز صلح نشان‌دهنده چیزی است که در منطقه تحت رهبری جسورانه آمریکایی امکان پذیر است.

وی مدعی شد: ریشه این موفقیت در تلاش‌های ما برای بازسازی اعتماد و بازیابی اعتبار نزد شرکایمان در منطقه است. اتخاذ استراتژی صحیح در مورد ایران بخش مهمی از این تلاش‌ها بوده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، طبق معمول بدون در نظرگرفتن جنایاتی که برخی متحدان منطقه‌ای آنها با حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا انجام می‌دهد، ادعا کرد ایالات متحده تصدیق می‌کند که ایران بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت در خاورمیانه است. ما می‌دانیم که وقتی کشورها کنار هم می‌ایستند و با ایران مقابله می‌کنند، جهان مکان امن‌تری است.

کرافت افزود امروز ، ما با طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران ، از حمایت از گروه‌های تروریستی و نیابتی‌ها، تا توسعه موشک‌های بالستیک در مخالفت با شورای امنیت روبرو هستیم.

وی با اعلام اختلاف نظر با روسیه در امنیت منطقه خلیج فارس، بار دیگر مسیر یکجانبه‌گرایی را پیمود و گفت: با احترام ، من فکر می کنم راه حل بسیار ساده تر است: این شورا باید به سادگی شهامت لازم را داشته باشد تا ایران را در قبال تعهدات بین المللی موجود پاسخگو دهد و این یک واقعیت است که ایران به حرف و روح تصمیمات این شورا پایبند نیست.

این مقام دولت ترامپ با تکرار اتهام ارسال سلاح از ایران برای انصار الله یمن، حمایت ایران از دولت قانونی سوریه را تهدیدی برای امنیت رژیم صهیونیستی دانست.

کرافت در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار خروج نیروهای ایران از سوریه شد و گفت: تنها راه حل سیاسی تسهیل شده از سوی سازمان ملل متحد که در قطعنامه ۲۲۵۴ آمده است ، می‌تواند صلح را برای سوریه و منطقه به ارمغان آورد.

وی همچنین مدعی شد ایران قطعنامه‌های شورای امنیت را در تحریم تسلیحاتی لبنان نقض کرده است و افزود این شورا باید تلاش کند تا هم به اجرای ناقص قطعنامه‌های ۱۵۵۹ و ۱۷۰۱ و هم به آنچه که فعالیت‌های غیرقانونی حزب الله خواند، بپردازد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، ایران را به نقض حاکمیت عراق متهم کرد و مدعی شد شبه نظامیان مورد حمایت ایران همچنان اماکن دیپلماتیک، دیپلمات‌های آمریکایی و غیرنظامیان عراقی را در معرض آسیب قرار می‌دهند و توانایی ایالات متحده برای کمک کامل به دولت و مردم عراق را به خطر می‌اندازند.

کرافت همچنین جبهه مقاومت ضد تجاوزگری رژیم صهیونیستی را تروریست نامید و ادعا کرد "تلاش‌های صادقانه"! آنها را برای کمک به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها برای رسیدن به صلح و ساختن آینده بهتر تهدید می‌کند.

وی که کشورش در سوریه، عراق، افغانستان و جنگ یمن نقشی اشغالگرانه، بی‌ثبات‌کننده و متجاوزانه دارد و این مساله در گزارش‌های گزارشگران سازمان ملل و دیوان کیفری بین‌المللی اشاره شده است، اظهار کرد "اگر قصد داریم این یک گفت‌وگوی معنی دار و سازنده در مورد ناامنی در منطقه باشد، باید آشکارا عامل اصلی ناامنی آن را - ایران – تصدیق کنیم".

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد حتی در این نشست هم ساز یکجانبه‌گرایی را کوک کرد و مدعی شد: ایالات متحده به مسئولیت‌شناختن ایران ادامه خواهد داد، حتی اگر این بدان معنی باشد که باید تنها عمل کند.

کرافت ادامه داد: همانطور که در ۲۱ سپتامبر در واشنگتن گفتم، هنگامی که ایالات متحده اقدامات قاطعی را برای بازگرداندن تحریم‌های قبلا لغو شده علیه ایران و بازگرداندن محدودیت‌های تسلیحاتی پس از عدم موفقیت این نهاد در تمدید تحریم ۱۳ ساله تسلیحاتی انجام داد، آنچه آمریکا را ویژه می‌کند این است که ما برای ایستادن برای آنچه که درست است، نمی ترسیم.

وی با این ادعا که "برای تایید قطب نمای اخلاقی خود به تشویق کسی احتیاج" ندارند، مدعی شد: "در حالی که ما به کارزار فشار حداکثری خود ادامه خواهیم داد تا ایران را از ادامه آتش‌افروزی ترور منع کنیم، آماده هستیم تا ایران را در میز مذاکره برای انعقاد یک توافق جامع ملاقات کنیم".

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.