قالیباف رئیس مجلس در واکنش به انتقادات از حضورش در بیمارستان محل درمان بیماران کرونایی گفت: «بازدید ما از بیمارستان امام، حداقل کاری بود که می‌توانستیم و ما در نظارت میدانی، همۀ پروتکل‌ها را رعایت کردیم.»

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وقتی سیل کرونا آمد، کادر درمانی در مقابل سیل با عقل معاد ایستادند تاکیدکرد که در بیمارستان امام پرستارانی بودند که از معیشت خود چیزی نمی‌گفتند ولی نگران تجهیزات درمانی بودند، این همان روحیه دفاع مقدس است.

محمد باقر قالیباف در جلسه بررسی مسائل نظام سلامت کشور که عصر امروز(چهارشنبه ۱۶مهرماه) با حضور رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، روسای نظام‌های صنفی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها و معاونان وزیر بهداشت که در مجلس پیرامون وضعیت اپیدمی کرونا برگزار شده بود، گفت: یک عقل معاد داریم یک عقل معاش؛ در مبارزه با کرونا پرستاران و پزشکان با عقل معاد کار کردند نه با عقل معاش، آن چیزی که ما را از جنگ اقتصادی و کرونا بیرون می‌برد وحدت و صمیمیت و پرهیز از اختلاف است. نباید موضوعاتی جز آنچه را مشکل مردم است، به میان آوریم.

ما جز حل مشکلات مردم نباید به چیزی فکر کنیم

رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه جز حل مشکلات مردم به چیزی فکر نکنیم، ادامه داد: بازدید ما از بیمارستان امام، حداقل کاری بود که می‌توانستیم انجام دهیم، ما در نظارت میدانی، همۀ پروتکل‌ها را رعایت کردیم. فرمانده ستاد کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس بیمارستان حاضر بودند و بر رعایت پروتکل‌ها نظارت کردند.

قالیباف تصریح کرد: سی هزار پرستار ما کرونا گرفتند. اینها با عقل معاد کار کردند. برخی از پرستاران از اسفند ماه سال گذشته کارانه نگرفتند و الان در خط مقدم هستند. این روند باید تغییر کند. وقتی سیل کرونا آمد، کادر درمانی ما در مقابل سیل با عقل معاد ایستادند.

وی افزود: سیل کرونا و سیل مشکلات اقتصادی را داریم و باید در مقابل آن بایستیم و از مردم دفاع کنیم. اگر کنار مجاهدان خط مقدم نایستیم از مروت و انسانیت به دور است. عقلانیت این است که لااقل به پرستاران و پزشکان خداقوت بگوییم.

رییس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در بیمارستان فرهنگ ایثارگری را دیدم. در بیمارستان امام پرستارانی بودند که از معیشت خود چیزی نمی‌گفتند ولی نگران تجهیزات درمانی بودند. این همان روحیه دفاع مقدس است.

قالیباف با تاکید بر اینکه ساختار را می‌توانند جهت‌دهی کنند ولی باید ظرفیت‌های مردمی را پای کار بیاوریم. عنوان کرد: هم‌اکنون افزایش تخت‌های بیمارستانی را باید به طورجدی در دستور کار قرار دهیم. از سوی دیگر بیمارستان برای انشعاب آب دچار مشکل است. این فقط یک هماهنگی و توجه می‌خواهد. 

کرونا باید اولویت اول قوای سه‌گانه باشد

وی افزود: کرونا باید اولویت اول دولت و مجلس وقوه قضائیه باشد. اگر همه بار را روی دوش کادر درمان بیندازیم قطعا مشکلات حل نخواهد شد. 

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما دنبال حال‌گیری و مچ‌گیری نیستیم. باید شبانه روزی برای پیگیری مشکلات مردم کار کنیم. دغدغۀ همۀ نمایندگان در تمامی حوزه‌های انتخابیه مسئله کرونا خواهد بود و در همۀ نظارت‌های میدانی حضور در کنار کادر درمان را در دستور کار خواهیم داشت؛ همۀ پروتکل‌ها را رعایت خواهیم کرد ولی این به معنی نرفتن و کار نکردن نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.