مسئول اطلاع رسانی تیپ 30 سازمان حشد شعبی درباره حادثه اربیل گفت: شلیک راکت‌ها به اربیل، ارتباطی به حشد شعبی ندارد.

به گزارش جماران؛ تسنیم به نقل از بغداد الیوم نوشت: حشد شعبی عراق در واکنش به اتهامات وارده در رابطه با حمله راکتی به نزدیکی فرودگاه اربیل گفت که این حمله هیچ ارتباطی به این سازمان ندارد.

تیپ 30 سازمان حشد شعبی عراق به اتهامات مربوط به دست داشتن این سازمان در حمله راکتی به نزدیکی فرودگاه بغداد واکنش نشان داد و گفت که موضوع حمله به اربیل ارتباطی به الحشد ندارد.

«سامی بکداش» مسئول اطلاع رسانی تیپ 30 سازمان حشد شعبی درباره حادثه اربیل گفت: شلیک راکت‌ها به اربیل، ارتباطی به حشد شعبی ندارد.

وی صریح کرد: منطقه‌ای که راکت‌ها از آنجا شلیک شده است، بین حشد شعبی و ارتش عراق مشترک است و یک منطقه مرزی خالی از سکنه در نزدیکی محل استقرار نیروهای کُرد پیشمرگه است.

مسئول اطلاع رسانی الحشد افزود: از زمان انجام حمله به اربیل تاکنون، عملیات خود برای جستجوی کسانی که این راکت‌ها را شلیک کردند، آغاز کرده‌ایم اما هنوز به نتیجه‌ای دست نیافته‌ایم.

وی ضمن رد اتهامات وارده در رابطه به دست داشتن حشد شعبی در این حمله گفت که چنین اتهاماتی به این سازمان و حیثیت آن ضربه می‎زند.

«مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق چهارشنبه شب به حمله راکتی به اطراف پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی اربیل واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

 منابع خبری عراق چهارشنبه شب گزارش دادند که سه فروند موشک به نزدیکی پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرده است.

به گفته منابع امنیتی عراق، سامانه‌ دفاع موشکی پاتریوت ارتش تروریستی آمریکا سه راکت شلیک شده را رهگیری و قبل از اصابت به زمین سرنگون کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.