پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

توسط رییس سازمان برنامه و بودجه؛

زمان همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به جلسات برگزار شده با نمایندگان بازنشستگان تصریح کرد: در این راستا تصمیم بر آن شد تا همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه اجرایی شود.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه از همسان سازی پرداخت حقوق بازنشستگان با شاغلان از مهرماه خبر داد.

محمد باقر نوبخت پنجشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی گفت و گوی ویژه خبری شبکه باران گفت : با توجه به تورم ناشی از وجود تحریم ها، حقوق کارمندان شاغل در دو نوبت اسفندماه ۵۰ درصد و در فروردین ماه ۱۵ درصد اضافه شد که در پی آن فاصله ای بین حقوق بازنشستگان و شاغلان ایجاد شد.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده با نمایندگان بازنشستگان تصریح کرد: در این راستا تصمیم بر آن شد تا همسان سازی حقوق بازنشستگان از مهرماه اجرایی شود.

وی یادآورشد: در ایام شیوع کرونا سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع فوق بودجه ای که باید به حوزه بهداشت و درمان اختصاص می یافت و به استان هایی چون گیلان و قم با مشکل روبرو شدند، پرداخت کردیم و بخشی هم به عنوان کارانه به آنها اعطا شد.

نوبخت همچنین با اشاره به اینکه تلاش بر آن است مطالبات بخش های مختلف را در اسرع وقت پرداخت کنیم، تصریح کرد: هر ساله نیمی از مطالبات گندم کاران در پایان کار به آنها داده می شد که با وجود تحریم ها در حال حاضر پنج تا ۶ درصد از مطالبات آنها بیشتر باقی نمانده و بقیه پرداخت ها را نیز شروع کرده ایم و به طور کامل پرداخت می شود.

نوبخت همچنین به مطالبات ایثارگران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی مطالبات آنها به صورت نقدی پرداخت شده است.

چهار تا پنج هزار میلیارد تومان کارانه و پاداش به حوزه بهداشت و درمان پرداخت می شود

وی با بیان اینکه کارانه از درآمدهای اختصاصی بیمارستان ها تامین می شود، گفت: درآمد تخصصی بیمارستان ها بدلیل شیوع کرونا کاهش یافته از این رو نتوانستند این کارانه را پرداخت کنند اما دولت به غیر از پاداش ویژه، برای کرونا نیز در دو مرحله یک بار یک هزار میلیارد تومان و مرحله دیگر ۲ هزار میلیارد تومان برای کارانه های معوق که بالای ۱۴ تا ۱۵ ماه فعالان حوزه بهداشت و درمان بود، پرداخت کرد که اکنون این عقب ماندگی به طور متوسط به هفت ماه کاهش یافته است.

نوبخت گفت: هم اکنون نیز هماهنگ کردیم چهار تا پنج هزار میلیارد تومان منابع به عنوان کارانه پرداخت شود و بزودی تمامی مطالبات آنها پرداخت خواهد شد که اکنون آغاز شده و نظارت می شود تا به خوبی این توزیع انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مجوز بکارگیری نیروی جدید به وزارت بهداشت و درمان در ماه اخیر داده شده است، تصریح کرد: ۱۲ هزار مجوز را نیز قبلا داده ایم که اولویت با نیروهای شرکتی و قرار دادی  است.

وی به بهره برداری از دو بیمارستان تالش و لنگرود در ایام اوج شیوع کرونا طی ماههای گذشته در استان اشاره و بیان کرد: این دو بیمارستان در زمان شیوع کرونا برای  پذیرش بیماران آماده شد و اکنون در حال ساخت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت هستیم.

چهار پروژه زیربنایی بزرگ در گیلان تا پایان دولت به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین از بهره برداری چهار طرح بزرگ زیربنایی در استان خبر داد و گفت: بنا داریم پروژه ریلی رشت - کاسپین - انزلی، باقیمانده هشت کیلومتر آزادراه رشت - قزوین و آبگیری دو سد شفا رود و پلرود را نیز در این استان تا پایان دولت به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه هشت کیلومتر باقی مانده آزادراه رشت- قزوین به ظاهر مسافت کوتاهی است، بیان کرد: همین هشت کیلومتر عمدتا پل و تونل است و غیر از چند صد میلیارد تومانی که برای آن پرداخت شده، دست کم ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای بهره برداری از این پروژه باید اعتبار تامین شود.

وی بیان کرد : در حال حاضر دو پیمانکار یکی از منجیل به سمت رودبار و دیگری از سمت رودبار به سمت منجیل در حال انجام کار هستند که به صورت چندین شیفت کار می کنند.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ۹۲ طرح  تصویب شده تا در کنار طرح های عمرانی و زیر بنایی انجام شودکه چهار هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی ایجاد می کند.

 نوبخت با اشاره به نوسانات بازار سرمایه گفت: برای کنترل نوسانات صندوق ثبات سازسرمایه در وزارت امور اقتصاد و دارایی پیش بینی شده که بتواند نوسانات را کنترل کند و در این راستا حدود یک درصد از صندوق توسعه ملی را برای این امر اختصاص دادیم.

یکصد هزار واحد مسکن محرومان در کشور در حال ساخت است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه افراد نیازمندی هستند که نمی توانند حتی از پروژه های با تسهیلات یارانه دولت برای خانه دار شدن استفاده کنند، گفت:  از بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد خواستیم تا ۵۰ درصد هزینه ساخت مسکن محرومان دولت پرداخت کرده و تسهیلات دهیم تا برای این قشر محروم خانه بسازیم که برهمین اساس احداث یکصد هزار مسکن محرومان در کشور در حال اجراست.

وی اظهار داشت :در همین راستا احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومان امروز در گیلان کلنگ زنی شد که انتظار می رود تا یکسال آینده این پروژه ها به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: ۵.۹ برابر حقوق  افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی افزوده شده است که البته اعتقاد داریم کم است اما در شرایط تحریم بیش از این امکان پذیر نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
14 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.