پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

پس از نشستی برای هماهنگی پیرامون گام‌های بعدی در ارتباط با برجام؛

توافق تروئیکای اروپایی بر سر رد فعالیت مکانیسم ماشه از سوی آمریکا

وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه روز پنجشنبه در نشستی در لندن که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به صورت ویدئوکنفرانس به آن پیوست، پیرامون حفظ برجام و رد ادعای آمریکا درباره فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران توافق کردند.

به گزارش جماران؛ وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره حفظ برجام و رد ادعای آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران توافق کردند.

«هایکو ماس»، «دومینیک راب» و «ژان ایو لودریان» وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه روز پنجشنبه در نشستی در لندن که «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به صورت ویدئوکنفرانس به آن پیوست، پیرامون حفظ برجام و رد ادعای آمریکا درباره فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران توافق کردند.

وزارت خارجه آلمان در حساب رسمی توییتر خود با بیان اینکه این نشست برای هماهنگی پیرامون گام‌های بعدی در ارتباط با برجام برگزار شد، نوشت: سه کشور اروپایی توافق کردند که تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها را رد کرده و به حفظ توافق هسته‌ای [با ایران] پایبند بمانند، اما ایران باید فورا به پایبندی کامل [به برجام] بازگردد.

وزیر خارجه انگلیس نیز در پیامی توییتری مدعی شد: ایران هرگز نباید سلاح هسته‌ای بسازد. ایران باید به تعهدات هسته‌ای پایبند باشد و برجام را حفظ کند؛ این نتیجه [نشست] سه کشور اروپایی بود... ما متعهد به پاسخگو کردن ایران هستیم.

واکنش ظریف به اقدام امروز تروئیکای اروپایی: باید تروریسم اقتصادی آمریکا را رد کنید

وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توییتر خود نوشت: «ایران بنا به دلایل مذهبی و راهبردی که بسیار نافذتر از هر «توافقی» است با سلاح‌های هسته‌ای مخالف است.

اما اگر سه کشور اروپایی/ اتحادیه اروپا خواستار اجرای کامل تمهیدات اعتمادساز و ارتقاء شفافیتی هستند که برجام امکان آن را فراهم آورده باید همان‌طور که اقدام تبهکارانه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل را رد کرده‌اند تروریسم اقتصادی این کشور را هم رد کنند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.