حدود ۵۰۰ عالم اسلامی از کشورهای مختلف عربی و اسلامی خاطرنشان کردند: آنچه بین برخی کشورهای عربی و اسرائیل رخ داده، در واقعیت امر نه صلح و نه آتش بس نامیده نمی شود بلکه دست کشیدن از مقدسترین سرزمین ها و اقرار به مشروعیت دشمن اشغالگر وبه رسمیت شناختن آن محسوب می شود.

به گزارش جماران؛ شفقنا به نقل از القدس العربی نوشت: حدود ۵۰۰ عالم اسلامی از کشورهای مختلف عربی و اسلامی به نمایندگی از شماری از هیئت ها و نهادهای مختلف که در کنفرانس اتحادیه جهانی علمای مسلمان شرکت کرده بودند، درباره تحریم امضای هرگونه توافق و صلح با اسرائیل فتوایی صادر کردند.

این علما در فتوای خود با اشاره به «توافق امارات و اسرائیل برای عادی سازی روابط» عنوان کردند که هرگونه توافق صلح و یا عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرام، و از نظر شرعی باطل و جنایتی بزرگ است و خیانت به حقوق خداوند متعال و رسولش و همچنین حقوق سرزمین و مردم فلسطین محسوب می شود.

در این بیانیه که در اختتام نشستی تحت عنوان «این پیامی از علمای مسلمان و بیانیه ای برای حکم عادی سازی با اشغالگران مسجدالاقصی،  قدس شریف و فلسطین اشغالی است»، آمده است: توافق هایی که در این باره امضا می شود، خیانت در حق امت اسلامی و شهدای آن در طول تاریخ مدید آن است.

در این فتوا با اشاره به اینکه قضیه فلسطین تنها یک قضیه سیاسی نیست بلکه قضیه ای مرتبط با مسجد الاقصی است و هویت مسلمانان، کیان آنها و جهاد آنهاست، آمده است: فلسطین قضیه حمله و اشغال زمین فلسطین توسط صهیونیست ها در سایه قیومیت بریتانیاست که با تجزیه سپس اشغال بیشتر اراضی به پایان رسید و امروز می خواهند آنچه باقی مانده است را با زور و غصب و آواره کردن مردم و تخریب های سیستماتیک ببلعند.

این علما افزودند: اما با همه این جنایت ها  علیه مردم فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی، برخی از کشورهای عربی اقدام به امضای توافق صلح یا به عبارتی بهتر توافقات سرسپردگی و یا صلح با اشغالگران صهیونیستی کردند.

این علما خاطرنشان کردند: آنچه بین برخی  کشورهای عربی و اسرائیل رخ داده، در واقعیت امر نه صلح و نه آتش بس نامیده نمی شود بلکه دست کشیدن از مقدسترین سرزمین ها و اقرار به مشروعیت دشمن اشغالگر وبه رسمیت شناختن آن محسوب می شود و جرایمی است که از نظر شرعی، قانونی و انسانی حرام است و باعث تسلط یافتن آنها بر سرزمین کامل فلسطین و هژمونی آن بر خاورمیانه بویژه کشورهای خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی و تحقق رویایش در رسیدن به جزیره عربی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.