در پیام آیت الله جوادی آملی آمده است: به فرانسه و امثال فرانسه هشدار می‌دهیم، موعظه و نصیحت می‌کنیم که اجازه ندهند درآن سرزمین و کشورشان کسی به مقام مقدّس قرآن کریم، کسی به مقام مقدّس پیغمبر(ص) هتاکی کند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با صدور پیامی اهانت به قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص)‌ را محکوم و بیان کرد: به فرانسه و امثال فرانسه هشدار می‌دهیم، موعظه و نصیحت می‌ کنیم که اجازه ندهند درآن سرزمین و کشورشان کسی به مقام مقدّس قرآن کریم و پیغمبر(ص) هتاکی کند.

دراین پیام با اشاره به اینکه چیزی که جهان را حفظ می‌کند عقل است، بیان کرده است: اینکه می ‌بینید ـ معاذالله ـ برخی ‌ها به وجود مبارک پیغمبر(علیه و علی آله افضل صلوات المصلین) اهانت می‌ کنند یا به قرآن اهانت می‌ کنند، این کشورها باید بدانند که روی شاخه درخت نشستند و دارند ریشه آن را قطع می‌ کنند، آنها آمدند جهان را به عقل نزدیک کنند تا عاقلانه و موحّدانه در کمال سلامت و سِلم زندگی کنند. جهان منهای عقل می ‌شود جنگ جهانی اول و دوم یا جنگ های نیابتی. جهان منهای عقل می ‌شود که شبانه روز سه شیفته اسلحه‌های آدم کشی ساخته می‌شود، این جهان است! یا اهانت به وجود مبارک پیغمبر(علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) است یا اهانت به قرآن کریم که همه این معارف بلند را از قرآن کریم داریم.

در این پیام تاکید شده‌است: به فرانسه و امثال فرانسه هشدار می‌ دهیم، موعظه می ‌کنیم، نصیحت می ‌کنیم که اجازه ندهند در آن دیار در آن سرزمین  در آن بلاد و در آن کشورشان کسی به مقام مقدّس قرآن کریم، کسی به مقام مقدّس پیغمبر(ص) هتکی کند. اگر بیگانه ای قصد دارد بین کشورها را به هم بزند موفق نخواهد شد و اگر دوست نادانی دست به این کار زده‌است امیدواریم نادانی او به دانایی تبدیل شود و مسئولان این کشور هم خردمندانه این مشکلشان را حل کنند و اجازه ندهند که به مقام هیچ پیامبری، هیچ کتابی از کتاب های آسمانی و هیچ وحی ای از وحی‌های الهی ـ خدای ناکرده ـ مورد هتک قرار بگیرد.

نشریه فکاهی «شارلی ابدو» چاپ پاریس روز یازدهم شهریورماه در اقدامی گستاخانه و توهین‌آمیز، کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) را بازنشر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.