وزیر نیرو با اشاره به هدف طرح برق امید و بیان این که با اجرای این طرح، مشترکین کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض برق برخوردار می‌شوند، گفت: در این طرح مقرر شده از مشترکین خوش‌مصرف قدردانی شود و از مشترکین پرمصرف نیز خواسته‌ایم تا با انجام کارهایی از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش‌مصرف‌ها بپیوندند.

به گزارش جماران، وزیر نیرو صبح امروز در نشست خبری وزارت نیرو به مناسبت هفته دولت ضمن اشاره به مصوبه روز گذشته هیات وزیران به منظور مدیریت مصرف انرژی برق تحت عنوان طرح «برق امید»، گفت: خوشبختانه در همه بخش‌ها از جمله صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات، خانگی و بخش عمومی همکاری‌های لازم به منظور مدیریت مصرف صورت گرفته است.

وزیر نیرو، در بیان اینکه اساس کار ما حمایت از مشترکین کم‌مصرف و تشویق مشترکین پرمصرف برای پیوستن به جرگه خوش‌مصرف‌ها و کسانی است که الگو را رعایت می‌کنند، گفت: بر اساس مصوبه روز گذشته مصرف‌کنندگان خانگی در ۳ گروه کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف دسته‌بندی خواهند شد.

وی با اشاره به هدف طرح برق امید و بیان این که با اجرای این طرح، مشترکین کم‌مصرف از تخفیف ۱۰۰ درصدی در قبض برق برخوردار می‌شوند، گفت: در این طرح مقرر شده از مشترکین خوش‌مصرف قدردانی شود و از مشترکین پرمصرف  نیز خواسته‌ایم تا با انجام کارهایی از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش‌مصرف‌ها بپیوندند. 

اردکانیان، با تاکید بر اینکه ‌یکی از این اقدامات در راستای کاهش مصرف، آموزش است که مجموعه‌هایی در حال شکل‌گیری هستند تا به مردم آموزش داده شود تا با چه کارهای ساده‌ای می‌توانند مصرف برق خود را کاهش دهند، تصریح کرد: راه‌حل دیگر به منظور کاهش برق پر مصرف‌ها این است که آن‌ها می‌توانند پنل‌های خورشیدی کوچک در پشت‌بام منازل نصب کنند. برای تحقق این هدف به کسانی که نیاز مالی دارند وام کم‌بهره تعلق می‌گیرد. 

عضو کابینه دولت دوازدهم، ضمن تشریح تامین منابع مالی این طرح گفت: منابع مالی طرح برق امید از محل صرفه‌جویی‌های صورت گرفته به منظور تولید برق برای پوشش پیک مصرف در هر سال تامین خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به فرصت ۲ ماهه هیئت وزیران به منظور تدوین دستورالعمل‌های دقیق این طرح، گفت: با توجه به اینکه نیاز است این طرح به طور شفاف برای مردم بیان شود لذا از فرصت ۲ ماهه به این منظور استفاده خواهد شد.

اردکانیان با بیان اینکه تدارک دیدیم در ماه‌های باقی مانده دولت یازدهم ۱۰ درصد از کل مصرف برق خانگی کاهش یابد، اظهار کرد: تابستان گرم و طولانی را سپری می‌کنیم اما تاکنون خاموشی ناشی از کمبود تولید نداشتیم. علاوه بر این، در سال جهش تولید به سر می‌بریم، بنابراین باید نیاز آب و برق مطمئن تامین شود.

وی افزود: امسال نه تنها خاموشی نداشتیم بلکه انرژی بیشتری نیز عرضه شد؛ به طوری که در بخش صنعت بیش از ۱۱ درصد و بخش کشاورزی بیش از چهار درصد انرژی بیشتر دریافت کرد.

وزیر نیرو همچنین در بیان مشترکان تحت پوشش این طرح به منظور استفاده از برق رایگان گفت: هم اکنون ۸.۴ میلیون مشترک برق می‌توانند از برق رایگان استفاده کنند و با اقدامات وزارت نیرو این آمار افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.