رییس مجلس شورای اسلامی در توضیح ساعات ابتدایی مجلس که به صورت غیرعلنی برگزار شد، گفت: در جلسه غیرعلنی درباره فروش اوراق سلف نفتی که در شورای هماهنگی اقتصادی مطرح شده است بحث و گفت‌وگو شد.

به گزارش جماران، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز -یکشنبه-مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: دشمنان انسانیت و خائنان به امت اسلامی چهره واقعی خود را آشکار کردند. امروز دفاع از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی معیار روشن تشخیص حق‌طلبان و عدالت خواهان جهان از منافقان و جنایتکاران است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که با رژیم صهیونیستی طرح دوستی بریزند در نظر امت اسلامی خائن و جنایتکار و همدست در تمامی اقدامات شوم گذشته، حال و آینده رژیم منحوس صهیونیستی خواهندبود.

 

وی گفت: به خائنان فعلی و همه کسانی که قصد ملحق شدن احتمالی به این پروژه شوم ضد انسانی را دارند، هشدار می‌دهیم که مبارزه با رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی هرگز متوقف نخواهد شد و روز به روز با قدرت و آگاهی بیشتر امت اسلامی و مردم شریف فلسطین ادامه خواهد داشت.

 

قالیباف با بیان اینکه قدس از ارزش‌های اسلام، امت اسلامی و آموزه های فلسطین است و پرده تزویر، ریا و نفاق نسبت به قدس شریف دیگر برافتاده است، افزود: صف بندی آشکار میان حق و باطل، منافقان و مسلمین، دشمنان رژیم صهیونیستی جنایتکار و دوستان آن بی گمان باعث قدرتمندتر شدن محور مقاومت در راه آزادی قدس شریف خواهد شد.


رییس مجلس شورای اسلامی با تبریک و گرامیداشت سی‌امین سالگرد ورود باشکوه آزادگان سرافراز و قهرمان هشت سال دفاع مقدس به  کشور، اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب این عزیزان آزاده الماس‌های درخشان هستند. همچنین در این روز یاد سیدآزادگان مرحوم سیدعلی اکبرابوترابی نماینده دوره چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی که در دوران اسارت نقطه امید و راهنمای دیگر آزادگان میهن اسلامی بودند، ارج می نهیم.


وی با تاکید بر اینکه در شرایطی که مردم سختی و مشقت دارند، باید بازخوانی از شرایط سخت آزادگان کشور که الگوی صبر، بردباری و تحمل بودند،‌ داشته باشیم، افزود: برخی از این عزیزان بالای ۱۰ سال شرایط سخت اسارت را تحمل کردند و عوارض فراوان جسمی و روحی از آن دوران به همراه خود دارند.


قالیباف ادامه داد: وظیفه ما در مجلس قدردانی از این عزیزان و در صورت لزوم تلاش برای تامین شرایط و قوانین حمایتی از این ایثارگران و آزادگان است. امیدوارم که ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مدت باقی مانده از دولت دوازدهم به موضوعات، مشکلات و کمبودهای این عزیزان رسیدگی کنند و هر کجا هم لازم باشد مجلس هم در کنار این عزیزان خواهد بود.

 

ماموریت قالیباف به کمیسیون‌های بهداشت و آموزش درباره کنکور

رییس مجلس شورای اسلامی در توضیح ساعات ابتدایی مجلس که به صورت غیرعلنی برگزار شد، گفت: در جلسه غیرعلنی درباره فروش اوراق سلف نفتی که در شورای هماهنگی اقتصادی مطرح شده است بحث و گفت‌وگو شد.


وی افزود: چون این موضوع ( فروش اوراق سلف نفتی) در دستور شورای کار هماهنگی اقتصادی بود، لازم بود که نمایندگان مجلس نیز برای این موضوع مهم بحث و بررسی‌هایی لازم را انجام دهند. البته رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه گزارشی را در این باره به نمایندگان ارائه کردند و نمایندگان نیز نظرات خود را بیان کردند و جمع‌بندی‌ها این جلسه می‌تواند به تصمیم‌گیری نهایی شورای عالی اقتصادی تأثیرگذار باشد.


رییس مجلس شورای اسلامی به موضوع آزمون سراسری سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس در دو کمیسیون بهداشت و درمان و کمیسیون آموزش و همچنین در حوزه‌های انتخابیه خود، نظارت دقیقی را با همکاری معاونت وزارت مجلس برای پیاده‌سازی پروتکل‌های بهداشتی در نحوه هرچه بهتر کنکور داشته باشند.

 

تقدیر از آزادگان مجلس

پیش از بررسی دستور کار مجلس شورای اسلامی، سیداحمد آوایی نماینده مردم دزفول، محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت، حجت‌الله فیروزی نماینده مردم فسا و حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم که از آزادگان هشت سال دفاع مقدس هستند، توسط رییس مجلس شورای اسلامی تقدیر شدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.