طبق گفته رئیس کل بیمه مرکزی اگر پرداختی باید در خصوص بیمه هواپیمای اوکراینی انجام شود، باید توسط شرکت‌هایی که این هواپیما را تحت پوشش قرار داده بودند صورت گیرد که شرکت های ایرانی نیستند.

به گزارش جماران؛ رئیس کل بیمه مرکزی درباره پرداخت خسارت به هواپیمای اوکراینی گفت: این هواپیما توسط شرکت‌های بیمه‌ای در اوکراین و اتکایی اروپایی تحت پوشش قرار گرفته بود و شرکت‌های ایرانی ارتباطی با این موضوع ندارند.

«غلامرضا سلیمانی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری مجازی با خبرنگاران، افزود: اگر پرداختی هم باید در این زمینه انجام شود، باید توسط شرکت‌هایی که این هواپیما را تحت پوشش قرار داده بودند، صورت گیرد.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: در سال گذشته ۵۹ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید شد و ضریب خسارت هم حدود ۸۹ درصد بوده است. البته در سطح جهان این ضریب بین ۶۰ تا ۶۵ درصد است.

وی افزود: سرانه حق بیمه در ایران ۷۱۰ هزار تومان است،  این رقم برای میانگین کشورهای پیشرفته ۸۱۸ دلار است و ما فاصله زیادی با این رقم داریم.

رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به نرخ دیه ۳۳۰ میلیون تومانی برای ماه های غیر حرام و ۴۴۰ میلیون تومانی در ماه های حرام، اظهار داشت: ضریب خسارت در رشته بیمه ثالث برای سال گذشته معادل ۱۰۹ درصد بود که امیدوار هستیم با تصویب قانون راننده محور شدن رانندگان در کمیسیون اجتماعی دولت، این رقم کاهش یافته و سر و سامانی به وضعیت رانندگی خودرو و موتورسیکلت ها داده شود.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ علاوه بر اینکه زیان خسارت دیده ها را پرداخت کردیم، صندوق تامین خسارت های بدنی هم ۱۵۰۰ میلیارد تومان هم به افراد معسر و مقصر پرداخت کرده است.

رییس کل بیمه مرکزی افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان را ۱۳ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: پرتفوی بیمه تکمیلی درمان در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و ما در این رشته نیز با مازاد پرداخت خسارت مواجه هستیم و ضریب خسارت در این رشته نیز باید کاهش یابد.

سلیمانی در ادامه این نشست خبری درباره پرداخت هزینه های درمانی به بیماران کرونایی گفت: افرادی که دارای بیمه تکمیلی درمان یا زندگی هستند می‌توانند از پرداخت هزینه‌های درمانی خود استفاده کنند. تعداد زیادی از بیماران کرونایی در بیمارستان های دولتی بستری شده بودند که هزینه های آنها توسط این بیمارستان ها پرداخت شده و افرادی هم که به بیمارستان های خصوصی مراجعه کرده بودند، هزینه هایشان توسط شرکت های بیمه‌گر پرداخت شده است.

رییس کل بیمه مرکزی درباره تاثیر کرونا بر صنعت بیمه نیز گفت: شیوع این ویروس باعث کاهش ۳ درصدی پرتفوی صنعت بیمه در سطح جهان شده و در ایران هم شاهد هستیم که درآمد از محل بیمه مسافرتی به دلیل کاهش چشمگیر سفرها به داخل یا خارج از کشور به صفر نزدیک شده است.

رییس شورای عالی بیمه خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های بیمه پیشنهاد داده آن دسته از واحدهای تجاری که کرونا منجر به تعطیلی یا رکود یا خسارت آنها شده است، به مدت ۳ ماه تحت پوشش قرار بگیرند و این شرکت بیمه، خسارت آنها را پرداخت کند و من دستور دادم که این موضوع پیگیری شود.

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: شرکت های بیمه حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری کرده اند و این پشتوانه‌ای برای آنهاست تا در صورت وقوع خسارت بتوانند این سهام را فروخته و خسارت ها را جبران کنند.

وی تصریح کرد: ما شرکت های بیمه را تشویق می‌کنیم تا هم در بازار پول و هم بازار سرمایه حضور داشته باشند تا بتوانند در این چارچوب مالی به مردم خدمات دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.