وزاری امور خارجه ایران و اوکراین نتایج سفر اخیر هیات مذاکره‌کننده ایرانی به کیف جهت پیگیری روند رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای PS752 اوکراین را مورد بحث و تبادل قرار دادند.

به گزارش جماران به نقل از سخنگو، در گفتگوی تلفنی امروز وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین نتایج سفر اخیر هیات مذاکره‌کننده ایرانی به کیف جهت پیگیری روند رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای PS752 اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

 

دو وزیر امور خارجه نشست اخیر هیات‌های مذاکره‌کننده  را گامی مثبت ارزیابی و ابراز امیدوراری کردند با تداوم این مذاکرات و تبادل اطلاعات بین مراجع ذی‌ربط و ذی‌صلاح دو کشور این پرونده هرچه سریع‌تر به صورت رضایت بخش برای مردم دو کشور بالاخص خانواده و بستگان قربانیان این حادثه تاسف بار حل و فصل شود. 

 

در این گفتگوی تلفنی دکتر ظریف بر آمادگی ایران برای پرداخت غرامت به خانواده و بستگان قربانیان این حادثه به عنوان گامی در راستای کاهش غم و اندوه آنان تاکید کرد.

 

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه اوکراین نیز بر آمادگی طرف اوکراینی برای سفر هیات مذاکره کننده آن کشور به تهران در مهر ماه سال جاری جهت ادامه مذاکرات تاکید کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.