با وجود اعلام آمادگی برای کمک، بانک جهانی به طور دقیق اعلام نکرده که چه منابعی در عرصه جهانی می‌تواند برای بهبود وضعیت منطقه آسیب دیده بیروت اختصاص دهد.

به گزارش جماران؛ بانک جهانی برای برآورد خسارات ناشی از انفجار بیروت و تامین بخشی از نیازهای لبنان و همچنین کمک به بازسازی مناطق آسیب‌دیده پایتخت این کشور، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» از واشنگتن، بانک جهانی دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که همچنین آماده است تا در تامین بخشی از بودجه دولتی و خصوصی برای بازسازی مناطق حادثه دیده و بهبود وضعیت کمک کند.

این نهاد بین‌المللی به طور دقیق اعلام نکرده که چه منابع در عرصه جهانی می‌تواند برای بهبود وضعیت منطقه آسیب دیده بیروت اختصاص یابد.

انفجار مهیب بیروت تاکنون بیش از ۱۳۰ کشته و حدود پنج هزار زخمی به دنبال داشته است. این در حالی است که موج شدید این حادثه باعث شده تا بیش از ۲۵۰ هزار خانه به دلیل آسیب‌دیدگی شرایط زندگی را نداشته باشند.

در این میان هنوز مشخص نیست که آیا این فاجعه در لبنان شرایط سخت مذاکره این کشور با صندوق بین‌المللی پول را تغییر خواهد داد یا خیر. از ماه مه تاکنون صندوق بین‌المللی پول و لبنان تلاش کرده‌اند بر روی یک بسته مالی با هدف ممانعت از بروز بحران مالی و اقتصادی در این کشور، به توافق برسند.

شورای وزیران لبنان به دنبال انفجار بیروت پایتخت این کشور، دو هفته حالت فوق‌العاده در این شهر اعلام و خاطر نشان کرد که مدت مزبور قابل تمدید است.

عصر سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. کشورهای مختلف جهان نیز با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.