سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر آغاز گفت وگوهای صلح با حکومت افغانستان را به آزادی تمام زندانیان این گروه به ویژه تا روز عید قربان مشروط دانست.

به گزارش جماران، خبرگزاری آریانا افغانستان نوشت:  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که آمادگی گروه طالبان برای آغاز گفت وگوهای صلح با حکومت افغانستان مشروط به آزادی زندانیان این گروه می‌باشد.

سهیل شاهین در پیام توییتری خود نوشته است: امارت اسلامی آماده است تا روز عید قربان زندانیان باقی مانده طرف مقابل را به شرط آزادی باقی زندانیان ما آزاد کند.

وی می افزاید: بعد از تکمیل آزادی زندانیان، امارت اسلامی آماده است پس از ایام عید مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کند.

بر اساس این گزارش، دولت افغانستان با هدف اعتماد سازی برای آغاز مذاکرات صلح با گروه طالبان تاکنون 4 هزار و ۴۰۰ زندانی آنان را آزاد کرده است. اما طالبان بر آزادی ۶۰۰ زندانی دیگر خود تاکید دارد که دولت افغانستان اعلام کرده آنان در جنایت‌ها و حملات تروریستی خونین دست داشته اند و حکومت نمی‌تواند آنها را رها کند.

در همین حال، شبکه خبری الجزیره قطر شنبه شب اعلام کرد که گروه طالبان و دولت افغانستان در چارچوب توافق دوحه، ۸۷۰ تن از زندانیان دربند را آزاد کرده‌اند.

​​براساس گزارش الجزیره، با آزادی این ۵۰ تن از اعضای طالبان، مجموع افرادی که توسط دولت افغانستان از زندان آزاد شده‌اند به ۴ هزار و ۴۹۰ نفر رسیده است.

  توافق‌نامه آمریکا و طالبان پس از ۱۱ دور مذاکرات رسمی ۱۰ اسفند ماه ۹۸ توسط «زلمی خلیلزاد» و «عبدالغنی برادر» بصورت رسمی امضا شد.

این توافقنامه‌ با حضور نمایندگان ۳۵ کشور و سازمان‌های بین‌المللی امضا شد و رهایی زندانیان طالبان پیش از آغاز گفت وگوی بین افغانی یکی از این توافقات بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.