در این مراسم که شخصیت‌های شیعه بلاروس لبنان و بحرینی هم حضور داشتند، «شادورسکی» رییس دانشکده روابط بین الملل، «گیگین» رییس دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی بلاروس و «محراب اف» از شیعیان بلاروس در سخنانی ابعاد مختلف شخصیت و افکار امام راحل را تبیین و از مقام شامخ ایشان تجلیل کردند.

به گزارش جماران؛ آیین گرامیداشت سی و یکمین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور دانشجویان، ایرانیان مقیم و جمعی از اساتید، چهره‌های رسانه‌ای، شیعیان بلاروس و دیگر علاقه‌مندان به مکتب امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه بخش رسانه‌ای سفارت ایران در بلاروس، «سعید یاری»، سفیر کشورمان در سخنانی ضمن تسلیت و تعزیت سال روز رحلت حضرت امام (ره) به تبیین ابعاد شخصیت امام راحل و تاثیرات افکار ایشان پرداخت و تاکید کرد: بارزترین ویژگی شخصیتی امام راحل که ایشان را محبوب قلوب ایرانیان کرده است، صادق  بودن با مردم  و  ساده زیستی بود. سفیر ایران در بلاروس افزود: امام راحل عزت و استقلال را به ایرانی و ایران  ارزانی کرد و احیای بیداری اسلامی، ظلم ستیزی و زنده نگه داشتن مساله فلسطین مرهون افکار بلند و آینده نگری امام راحل در حوزه سیاست خارجی است.

در ادامه این مراسم که شخصیت‌های شیعه بلاروس لبنان و بحرینی هم حضور داشتند، «شادورسکی» رییس دانشکده روابط بین الملل، «گیگین» رییس دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی بلاروس و  «محراب اف» از شیعیان بلاروس در سخنانی ابعاد مختلف شخصیت و افکار امام راحل را تبیین و از مقام شامخ ایشان تجلیل کردند.

بزرگذاشت امام در بلاروس

این برنامه با پخش کلیپ هایی از زندگی امام راحل و روند تکوین و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه یافت و پس از آن یکی از دیپلمات‌های سفارت در خصوص نماد و الگو  شدن امام راحل سخنرانی و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان نیز به قرائت نوشته ای در خصوص قیام ۱۵ خرداد و مقام والای امام راحل پرداختند. مراسم با رعایت کامل توصیه ها و پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.