اسپوتنیک نوشت: اتحاد بین ونزوئلا و ایران بخشی از تجدید ساختار ژئوپلتیک است، زیرا ایالات متحده در حال از دست دادن هژمونی و سلطه خود است و جهان نیز در حال تبدیل شدن به چندقطبی است.

به گزارش جماران؛ اسپوتنیک در گزارشی به روابط نزدیک ایران و ونزوئلا پرداخت و نوشت: آمریکا اکنون در حال شکست در مقابل ونزوئلا و ایران است.

به نقل از اسپوتنیک، حرکت نفتکش ایرانی به سمت ونزوئلا به معنای شکست تحریم‌ها علیه ونزوئلا بود‌‌. با اینکه آمریکا گفته بود واکنش احتمالی را بررسی می‌کند، اما پنتاگون سرانجام اعلام کرد که طرحی، برای متوقف کردن و مقابله با آنها ندارد.

اتحاد بین ونزوئلا و ایران بخشی از تجدید ساختار ژئوپلتیک است، زیرا ایالات متحده در حال از دست دادن هژمونی و سلطه خود است و جهان نیز در حال تبدیل شدن به چندقطبی است. این چندقطبی شدن از سوی چین، روسیه و کشورهایی که ونزوئلا با آنها همکاری دارد، گسترش داده می‌شود.

در واقع می‌توان گفت آمریکا اکنون در حال شکست در مقابل ونزوئلا و ایران است. ونزوئلا روابط خود با روسیه، چین و ایران را تقویت کرد، کشورهایی که آنها نیز تحت فشارهای اقتصادی آمریکا قرار دارند و با ایجاد رابطه با آن‌ها آمریکا را به چالش کشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.