طبق گفته رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش مسافرت‌ها به استان مازندران، احتمال افزایش و سیر صعودی این بیماری در این استان را شاهد خواهیم بود.

به گزارش جماران؛ رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه از هموطنان عزیز خصوصا از تهرانی‌ها می‌خواهیم به استان‌های شمالی سفر نکنند، گفت: مسافرت‌های اخیر در سطح استان مازندران احتمال بروز موج جدید بیماری را افزایش خواهد داد.

دکتر محمدمهدی گویا شامگاه امروز یکشنبه چهارم خرداد ماه در حاشیه نشست با دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل و دکتر مصطفی جوانیان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در صورت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش مسافرت‌ها به استان مازندران، احتمال افزایش و سیر صعودی این بیماری در این استان را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: دانشگاهای علوم پزشکی بابل و مازندران باید همچنان نسبت به پیامدهای احتمالی و آتی مسافرتها حساسیت و آمادگی لازم را حفظ کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: شرط اول پیشگیری از بیماری همچنان رعایت جدی اصول بهداشتی است و مردم کمتر از خانه خارج شوند و به خصوص مراقب افراد مسن و بیماران زمینه‌ای، بیماران سرطانی و قلبی، ریوی و سایر افراد دارای بیماری حاد بوده و از حضور در مکان‌های شلوغ جدا خودداری کنند.

دکتر گویا در ادامه با اشاره به طرح غربالگری زندانیان در بیماری کرونا و همچنین قرنطینه زندانیان جدیدالورود افزود: رعایت اصول بهداشتی در جلوگیری از انتشار بیماری کرونا باید همچنان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی با جدیت دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در غربالگری زندانیان بابل مناسب بوده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان یادآور شد: نحوه خدمات ارزیابی بیماری‌های آمیزشی و ایدز، خدمات بهداشت باروری، آموزش، مشاوره و توانمندسازی در حیطه‌های حرفه‌آموزی در مراکز ارتقای سلامت "زنان آسیب‌پذیر" توسط دانشگاه‌ها باید ارتقا یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر گویا در ادامه سفر یک روزه به بابل به‌همراه دکتر جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه از زندان شهرستان بابل، مرکز کاهش آسیب زنان در مرکز شهید ذاکریان و آزمایشگاه تشخیصی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز بازدید کرده و از زحمات کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مهار ویروس کووید ۱۹ قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.