رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم خرم‌آباد درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ما برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشکل قانون نداریم بلکه نمایندگان باید نظارت کنند تا دولت آن را اجرایی کند.

به گزارش جماران، محمد بیرانوند در جلسه علنی روز سه‌شنبه در تذکر شفاهی به هیات رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیا شک دارید این بازنشستگان همان گردانندگان چرخ این مملکت هستند؟ آیا شک دارید که بازنشستگان همان کسانی هستند که ما در شعارهایمان آنها را مایه عزت و افتخارمان در مملکت می‌دانیم؟ آیا شک دارید امروز صدای شکستن استخوان آنها در لای چرخ‌های آدم‌خوار تورم لجام گسیخته، گوش فلک را کر کرده است؟

نماینده مردم خرم‌آباد افزود: آیا همین مجلس دهم در ماده ۳۰ برنامه ششم، دولت را مکلف نکرد حقوق بازنشستگان و شاغلین را متناسب‌سازی کند؟ پس چرا اجازه نمی‌دهید طرح‌ سه‌فوریتی یا دو فوریتی متناسب‌سازی که به امضای بیش از ۱۲۰ نفر از نمایندگان رسیده است مطرح شود؟

بیرانوند خاطرنشان کرد: لطفا این طرح را به بهانه اصل ۷۵ کنار نگذارید. ما این زمان را از ۳ سال به ۲ سال تغییر دادیم لذا بازنشستگان اعلام وصول این طرح را در یکشنبه آینده چشم‌ به‌راهند.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر محمد بیرانوند نماینده مردم خرم‌آباد اظهار داشت: ما برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قانون داریم. من علت این را به شما توضیح دادم. قانون برنامه می‌گوید که ظرف سه سال باید دولت این اقدام را انجام بدهد پس قانون وجود دارد، دولت باید اجرا کند.

تغییر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به ۲ سال بار مالی دارد و قابل طرح نیست

وی ادامه داد: بنابر این شما باید نظارت کنید که دولت اجرا کند. شما می‌خواهید ۳ سال را به ۲ سال تغییر بدهید این بار مالی دارد و قابل طرح نیست. این بحث بسیار روشن است.  شما باید نظارت کنید تا همان قانونی که قانون برنامه هست، در سازمان برنامه و دیگر دستگاه‌ها آن را اجرا کنند. ما مشکل قانون نداریم، بلکه باید از سوی دولت اجرا شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.