مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه امسال میانگین افزایش حقوق بازنشستگان کشوری 800 هزار تومان خواهد بود، گفت: حداقل حقوق بازنشستگان این صندوق با سنوات کامل دو میلیون و 800 هزار تومان است.

به گزارش جماران، اکبر افتخاری در پست اینستاگرامی خود نوشت: «در روزهای اخیر بازنشستگان عزیز پی‌گیر جلسات و مذاکرات مربوط به همسان‌سازی حقوق‌ها بودند. البته جناب آقای نوبخت، رییس محترم سازمان برنامه و بودجه، نتیجه این جلسات مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان با میانگین هشتصد هزار تومان را اعلام کردند، اما لازم می‌دانم توضیحاتی را درباره جزئیات این موضوع به آگاهی برسانم.

ابتدا قرار بود، سه هزار و پانصد میلیارد تومان به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تخصیص پیدا کند که با پی‌گیری‌های صندوق بازنشستگی کشوری، این رقم حدود دو برابر شد و به شش هزار و پانصد میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رقمی که اکنون به عنوان میانگین افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شده است، شامل دو بخش افزایش حقوق و همسان‌سازی است. به این معنی که ابتدا حقوق کلیه بازنشستگان از گروه یک تا گروه بیست، پانزده درصد افزایش پیدا می‌کند و سپس، مبالغی نیز برای همسان‌سازی به آن افزوده می‌شود.

هم‌سان‌سازی به شکل پلکانی نزولی انجام می‌شود؛ یعنی کسانی که حقوق کمتری می‌گیرند، مبلغ بیشتری را برای همسان‌سازی دریافت می‌کنند و بالعکس، کسانی که حقوق بیشتری می‌گیرند، مبلغ کمتری را برای همسان‌سازی دریافت می‌کنند.

همسان‌سازی در گروه‌های پایین‌تر به شکلی است که حداقل حقوق، برای افراد با سنوات کامل دو میلیون و هشتصد هزار تومان خواهد بود

همان طور که قبلا اعلام شده، مجموع دو رقم «پانزده درصد افزایش حقوق» و «همسان‌سازی»، به طور میانگین حدود هشتصد هزار تومان است که از فروردین‌ماه جاری اعمال خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.