یک فعال سعودی در این باره می گوید: زنان بازداشتی در عربستان در حالی که در غل و زنجیر هستند، مورد آزار جنسی قرار می گیرند. مقامات زندان ها با فیلم برداری از زنان، آنها را وادار به اعتراف می کنند.

به گزارش جماران؛ شبکه الجزیره قطر در یک فیلم مستند به بررسی اوضاع حقوقی، انسانی و اجتماعی زنان عربستان بویژه زنان فعال این کشور وآنهایی که بدون اتهامات مشخص و برپایه قانون جرایم الکترونیکی اکنون پشت میله های زندان به سر می برند، پرداخته است.

در این فیلم، اتهامات نسبت داده شده دولت سعودی به زنان این کشور از زبان برخی از فعالانی که زندان های سعودی را به دلیل همان اتهامات تجربه کرده اند، تکذیب شده و روش هایی که آل سعود برای شکنجه زنان از آن استفاده می کند، شرح داده شده است.

خانم «یُمْنی دیسای» یکی از این زنان است که تجربه بازداشت در زندان های آل سعود را دارد؛ او شاهد عینی، نحوه رفتار مقامات آل سعود با زنان زندانی  در عربستان است و وضعیت آنها را در این فیلم شرح می دهد .

شکنجه و تجاوز

خانم یُمْنی درباره تجربه بازداشت خود در عربستان می گوید: یک روز زمانی که به عنوان استاد در یکی از دانشکده های دانشگاه حائل مشغول به کار بودم از دفتر دانشگاه با من تماس گرفتند و به من اعلام کردند که ویزایم مشکل دارد و باید به دفتر گذرنانه بروم. همینکه دانشکده را ترک کردم، نیروهای امنیت سری را دیدم که پشت در منتظرم بودند. مرا به منزل بردند و پس از بازرسی و تفتیش، به دفتر اصلی امنیت در حائل و از انجا روانه زندان «ذهبان» در جده کردند.

او می افزاید: به خارجی ها اجازه تماس بین المللی نمی دادند. به همین دلیل در طول ۳ سال بازداشت هیچ گاه با خانواده ام تماسی نداشتم.

یمنی یادآور می شود: عربستان ادعای مبارزه با تروریسم دارد اما کارهایش باعث نشر انزجار و نفرت بین مردم می شود.

خانم «سحر الفیفی» فعال سعودی نیز در این باره می گوید: زنان بازداشتی در عربستان در حالی که در غل و زنجیر هستند، مورد آزار جنسی قرار می گیرند. مقامات زندان ها با فیلم برداری  از زنان، آنها را وادار به اعتراف می کنند.

خانم الفیفی ادامه می دهد: حتی یکی از زنان بازداشتی را با زور برهنه کردندو از او عکس و فیلم گرفتند و عکسش را روی میز بازجویی مقابل چشمانش قرار دادند تا او را وادار به پاسخگویی کنند.

«رودنی دیکسون» وکیل بین المللی  متخصص در امور حقوق بشر نیز در این باره می گوید: قوانینی که برای محاکمه زنان زندانی در عربستان مورد استفاده قرار می گیرد، مبهم و گُنگ است به همین دلیل بهره برداری از آن برای توجیه هر گونه اقدام و مجازاتی که عربستان می خواهد را فراهم می آورد.

خانم «حصه الماضی» فعال حقوق بشر هم می گوید که پس از دریافت پناهندگی در سوئد، داستان تحت تعقیب قرار گرفتنش در عربستان و اقدامات خلاف قانون این کشور با زنان را به رشته تحریر درآورده است. او اضافه می کندکه علی رغم اینکه از سوی عربستان تهدید به قتل شده، با سازمان های بین المللی  در این باره همکاری می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.