پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

علی خدایی در ارتباط با اظهارات محمدباقر نوبخت گفت: دولت بهتر است هرچه زودتر بخشی از مطالبات خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند.

به گزارش جماران، در روزهای گذشته، محمدباقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری خبر داد. در روزهای بعد، او در توئیتر در پاسخ به کارگران که از او پرسیده بودند چرا در برابر کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی احساس مسئولیت نمی‌کند؛ اینگونه نوشت: «خدا می‌داند احساس شرمندگی می‌کنم اما قانون در خصوص این عزیزان سازوکاری مشخص کرده که خارج از اختیار من است.»

علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در پاسخ به این اظهارات می‌گوید: آقای نوبخت، عضو هیات دولت و عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی است. در ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، میزان افزایش مستمری بازنشستگان به هیات وزیران سپرده شده و لذا تعیین میزان افزایش حقوقِ مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با دولت است؛ هرچند دولت طبق عرف مرسوم، مطابق مصوبه شورای عالی کار عمل کرده و مستمری‌ها را بر این اساس افزایش می‌دهد.

به گفته او، آقای نوبخت خوب می‌داند که در ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی به صراحت آمده "مستمری ازکارافتادگی کلی و مستمری بازنشستگی و مجموع مستمری بازماندگان در هر حال نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد" و به همین دلیل است که خودش را درگیر موضوع نمی‌کند.

خدایی در ادامه خطاب به نوبخت می‌گوید: لطفا بخشی از بدهی بیش از ۲۵۰ هزار میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنید؛ ضمناً با افزایش عادلانه دستمزد کارگران مخالفت نکنید!

خدایی تاکید می‌کند: دولتی‌ها علاوه بر عدم پرداخت مطالبات تامین اجتماعی، در جلسات مزدی بارها با افزایش عادلانه مزد کارگران مخالفت کردند؛ حالا ادعا می‌کنند که در قانون هیچ اختیار و مسئولیتی ندارند!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
17 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.