به گزارش جماران؛ محمد مبین در یادداشتی در خبرگزاری برنا نوشت:

«هنوز چند ماه از استقرار دولت روحانی نگذشته بود که تخریب های مخالفان دولت شروع شد، این حجم از تخریب و تحقیر دولت مستقر در تاریخ بی نظیر بود، هر اقدام دولت تلاش می شد تا کلا زیر سوال برده و یا حقیر شمرده شود از برجام تا طرح تحول سلامت، از گسترش اینترنت تا ارائه برخی آزادی های هنری. حالا پس از شش و نیم سال از شروع به کار دولت تدبیر و امید، کرونا نشان داد چقدر در مورد روحانی و دولتش بی انصافی صورت گرفته است.

کرونا چند ویژگی مهم داشت، اولا همه گیر بود، یعنی تقریبا همه کشورهای دنیا به آن گرفتار شدند، ثانیا عملکردها را قابل مقایسه می کرد، یعنی افکار عمومی می توانند با مقایسه ساده متوجه شوند کدام دولت ها کارآمدی داشتند و موفق عمل کردند. ثالثا موج تخریب های ضددولتی را به دلیل تعطیلی برخی تریبون ها گرفت در نتیجه مردم به صورت شفاف عملکردها را دیدند و تجزیه و تحلیل کردند.

هیچ کس، حتی دولت، منکر برخی مشکلات نیست و هیچ وجدان منصفی این کمبودها را به ناکارآمدی ربط نمی دهد اما کرونا نشان داد چقدر دولت در شش و نیم سال گذشته زیرساخت ها را مستحکم کرده که در بحران جهانی کرونا، ایران با مشکلات کمتری مواجه است.

سال ها طرح تحول سلامت با مخالفان جدی مواجه بود، کم نبودند افرادی که از هر فرصتی برای حمله به دولت روحانی و وزارت بهداشت استفاده می کردند و طرح تحول سلامت را می کوبیدند، دولت مقابل این حملات کوتاه نیامد، محکم ایستاد و امروز این ایستادگی دولت در طرح تحول سلامت جواب داده و بسیاری از مشکلات درمانی کشور را حل کرده است.

طرح بیمه همگانی که مورد تحسین سازمان بهداشت جهانی هم قرار گرفت نه تنها سال ها مورد تحقیر قرار داشت بلکه سنگ اندازی های زیادی هم برای به نتیجه نرسیدن آن رخ داد، امروز در حالیکه برنی سندرز، سناتور آمریکایی، می گوید: "بیش از ۸۷ میلیون آمریکایی به دلیل هزینه های سنگین نمی توانند به بیمارستان مراجعه کنند" در ایران همه این امکان را دارند که در بیمارستان با کمترین هزینه و در بسیاری موارد بدون هزینه تحت مداوا قرار گیرند.

شش و نیم سال تمام دولت روحانی را یک دولت ضدتولید که نگاهش به غرب است و از توانمندی های داخلی غافل شده معرفی کردند، حالا در شرایطی که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا دچار کمبود کالا هستند، بازار ایران را تولید داخل اداره می کند و هیچ کمبودی هم در کالاهای اساسی احساس نشده است. نه فقط در کالاهای اساسی، که در دارو و مواد ضدعفونی هم دست بالا را تولید داخل دارد آن هم در شرایطی که این دولت تنها یک و نیم سال از شش و نیم سال را بدون تحریم سپری کرده و در دو سال اخیر هم با سنگین ترین و شدیدترین تحریم ها مواجه شده است.

یادتان است که در بحث فضای مجازی چه هجمه ای به دولت آوردند، دولت را برای گسترش اینترنت به چه توهین ها و تخریب هایی نوازش دادند، چقدر تلاش کردند جلوی اقدامات دولت در ارتباطات را بگیرند، حالا در شرایط کرونایی مشخص شده تلاش دولت برای گسترش اینترنت و فضای مجازی چه میزان مهم و کارساز بوده و تا چه اندازه کسب و کارهای مجازی از روی دوش اقتصاد کشور در شرایط کرونا بار برداشته است.

گسترش سمن ها (NGO)  و تلاش دولت برای حمایت و حفاظت از آنها چنان مورد هجمه تلاش گرفت که حتی صداوسیما علیه آنها گزارش پخش کرد و سمن ها را نفوذی های بیگانه خواند، حالا این سمن ها با اقدامات غیردولتی و بدون استفاده از منابع عمومی به کمک مردم آمده و مشکلات اجتماعی و نیازهای معیشتی خانواده های بی بضاعت را مرتفع می کند.

تاکید دولت بر تغییر فضای فرهنگ و هنر به ویژه موسیقی، مخالفان جدی داشت، در این حوزه نه تنها کلامی که عملی هم مخالفت ها و سنگ اندازی های جدی صورت گرفت ولی دولت پای تصمیمش ایستاد، حالا این هنرمندان موسیقی هستند که با اجرای کنسرت های آنلاین تلاش می کنند روحیه مردم را شاداب و با نشاط نگهدارند.

استارت آپ ها در همه این سال ها تنها یک حامی داشتند و آن هم دولت بود، مخالفان دولت خیلی تلاش کردند جلوی آنها را بگیرند ولی امروز با اقداماتی که استارت آپ ها در اقتصاد انجام می دهند مشخص شده است چقدر دولت در حمایت از آنها درست عمل کرده اند.

اینها البته تنها بخشی از اقدامات دولت است که کرونا باعث شد عمکرد آنها مشخص شود و پاسخ قاطعی باشد به ادعای ناکارآمدی دولت تا جایی که وقتی دلیلی برای نقد و تخریب پیدا نشد، مخالفان دولت با دستاویز قرنطیه تلاش کردند دولت را تخریب کنند که آنهم جواب نداد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.