سامانه‌های جدید پاتریوت در خاک عراق دیده شده است. بطوری که یکی از سامانه ها هفته گذشته در اختیار پایگاه عین الاسد در غرب قرار گرفت و دیگری نیز در پایگاهی واقع در اربیل مرکز اقلیم کردستان در شمال عراق مستقر شده است.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب فاش کرد که آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در پایگاه نظامی‌اش در اربیل و پایگاه عین الأسد در استان الانبار عراق مستقر کرد.

این خبرگزاری نتوانسته است اطمینان حاصل کند که آیا دولت عراق اجازه استقرار سامانه پاتریوت را به آمریکایی‌ها داده است یا خیر.

برپایه این گزارش سامانه‌های جدید پاتریوت در خاک عراق دیده شده است. بطوری که یکی از سامانه ها هفته گذشته در اختیار پایگاه عین الاسد در غرب قرار گرفت و دیگری نیز در پایگاهی واقع در اربیل مرکز اقلیم کردستان در شمال عراق مستقر شده است.

 این تحولات درحالی رخ می دهد که ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا روز یکشنبه نیز از خروج نیروهای خود از پایگاه "کی ۱" کرکوک در شمال عراق و واگذاری تجهیزات آن به نیروهای امنیتی دولت بغداد خبر داد.

در همین حال نیروهای ائتلاف مدعی ضد داعش در چند روز گذشته پایگاه‌های «القیاره» در شمال و «القائم» در غرب عراق را ترک کردند.

همچنین «کریم علیوی» عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق ۴ فروردین ماه فاش کرده بود که آمریکایی‌ها به طور مخفیانه و بدون موافقت دولت عراق، نصب سامانه موشکی پاتریوت را در پایگاه عین الاسد در غرب عراق آغاز کرده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا نیز پیش از این گزارش کرده بود که گفت‌ و گو با دولت بغداد در باره سامانه موشکی پاتریوت در عراق به مرحله پیشرفته‌ای رسیده است.

در این زمینه نیز رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند که پنتاگون برای  راه‌اندازی این سامانه ۴۰۰ نظامی تاز نفس به عراق اعزام می‌کند.

نصب سامانه پاتریوت در عین الاسد چند ماه پس از آن روی می‌دهد که این پایگاه ۱۸دی در واکنش به اقدام تروریستی ۱۳ دی دولت دونالد ترامپ که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، هدف ۱۳ فروند موشک بالستیک سپاه پاسداران قرار گرفت. و در جریان آن بیش از ۱۰۰ نظامی آمریکایی ضربه مغزی شدند.

سپهبد سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس و "ابومهدی المهندس" جانشین سابق سازمان الحشد الشعبی عراق بامداد ۱۳ دی ماه به همراه هشت نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.