وزیر بهداشت گفت: در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا حدود شش و نیم میلیون خانواده بررسی شدند و پاسخ آن‌ بسیار مناسب بود.

به گزارش جماران،  سعید نمکی در ارتباط با هفتمین نشست ستاد مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور گفت: امروز هفتمین نشست ستاد مقابله با کرونا با حضور ویدیوئی رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه، ارزیابی وسع بیماران، محدودیت‌های عبور و مرور بویژه برای افراد مبتلا به گفتگو گذاشته شد. بزودی محل استقرار اکیپ‌های ما برای کنترل رفت و آمدها مشخص می‌شود.

وی افزود: یک سری مصوبات نیز در روزهای آینده در ستاد با حضور رئیس جمهور خواهیم داشت.

نمکی گفت: بیشترین زمان این نشست به بحث بسیج ملی مبارزه با کرونا تعلق داشت. این طرح در چهار استان به صورت پایلوت اجرا شد که در آن افراد ما به درب منازل خانه‌‌ها برای معاینه رفتند، افرادی که مبتلا شناخته می‌شدند یا توصیه‌های لازم را دریافت می‌کردند یا به بیمارستان ارجاع داده می‌شدند. همچنین افراد مرتبط با آن‌ها به راحتی شناسائی می‌شدند و تحت مراقبت قرار می‌گرفتند. در این طرح حدود شش و نیم میلیون خانواده بررسی شدند و پاسخ آن‌ بسیار مناسب بود.

وزیر بهداشت افزود: این اقدام بار بیمارستانی ما را بسیار کاهش می‌دهد. امروز 31 هزار مرکز بیمارستانی در کشور به مسئله کرونا مشغول هستند. 1000 مرکز غیربیمارستانی نیز به این موضوع تعلق پیدا کرده اند که سعی داریم آن را به 2000 هزار مرکز برسانیم. امیدواریم با حرف شنوی مردم و فشار برای زمین‌گیر کردن مبتلایان ببه جهت عدم عبور و مرور آن‌ها، بتوانیم چرخه انتقال بیماری را بشکنیم. اگر این هدف محقق شود تا پایان سال دستاوردهای بزرگی را کسب خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.