بر اساس تصمیم کمیته اضطرار و پیشگیری از کرونا ویروس، این تصمیم ها برای تمام مدارس کشور لازم الاجرا است و باید فقط توزیع این مواد و محصولات بسته بندی در مدارس انجام شود.

به گزارش جماران؛ معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی گفت: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار و پیشگیری از کرونا ویروس،‌ در صورت بازگشایی مدارس در سراسر کشور، فقط توزیع محصولات بسته بندی مجاز است.

«سیدهادی دلبری» روز  جمعه افزود: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار و پیشگیری از کرونا ویروس، این تصمیم ها برای تمام مدارس کشور لازم الاجرا است و باید فقط توزیع این مواد و محصولات بسته بندی در مدارس انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در حال حاضر مدارس سراسر کشور تعطیل است، اما ممکن است براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مدارس بازگشایی شود که به همین دلیل ابلاغیه‌ای به تمامی مدارس کشور مبنی بر استفاده از محصولات بسته بندی مجاز ارسال شده است.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان های دانش آموزی اضافه کرد: براساس تصمیمات کمیته پیشگیری توزیع غذای گرم و دست ساز در مدارس نیز ممنوع است و اگر مدارس بازگشایی شود فقط محصولات بسته بندی و با شرایط خاص توزیع می‌شود.

دلبری ادامه داد: در میان موادغذایی گرم، توزیع انواع ساندویچ نیز ممنوع است و حتی آش و سوپ گرم نیز تا اطلاع ثانوی مجاز نیست و مدیران مدارس باید به این مسائل توجه جدی داشته باشند.

معاون هماهنگی، اقتصادی و نظارت بر امور استان‌های سازمان دانش‌آموزی گفت: توزیع اقلام و محصولات بسته بندی نیز از شرکت های معتبر مجاز است و حتی بیسکویت های  کرم دار و انواع نان و پنیر و گردو نیز ممنوع است.

وی تصریح کرد: بیسکویت ساده و بدون کرم، توت و انجیر و کشمکش بسته بندی  مجاز است. در واقع می توان گفت که بوفه های مدارس به شدت محدود شده اند و مجاز به فروش تعداد محدودی از محصولات بسته بندی هستند.

دلبری از والدین دانش آموزان خواست سعی کنند برای فرزندانشان لقمه های آماده در منزل تهیه کنند و خوراکی مورد نیاز آنها را در کیف شان قرار دهند تا دانش آموزان ناچار نباشند بیرون از خانه چیزی بخرند. 

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

مدارس استان و شهر تهران از چهارم اسفند ماه به دلیل پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، تعطیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.