یک روانشناس رشد هزینه‌های بهداشتی - درمانی و رواج شایعات و اطلاعات نامعتبر علمی در خصوص ویروس کرونا را هم عاملی برای افزایش رعب و وحشت ناشی از این بیماری می‌داند.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال می‌گوید: انتقال سریع ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به این بیماری (به جهت انتقال سریع) و متعاقب این امر افزایش شمار مرگ و میر موجب ترس مردم جامعه از این بیماری شده، در حالی‌که این ویروس با رعایت اصول بهداشتی و تقویت سیستم ایمنی بدن قابل پیشگیری است.

به گفته حمید پیروی از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند؛ در صورتی‌که ویروس آنفلوانزا از هر ۱۰۰ بیمار ۱۳ نفر را با خطر مرگ روبه رو می‌کند و جامعه باید در خصوص این مباحث آگاهی بخشی کند؛ زیرا خلاء اطلاعات در خصوص این بیماری و همچنین عدم آگاهی بخشی در باره آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از این ویروس سبب بروز اضطراب و تنش در کشور می‌شود.

این روانشناس رشد هزینه‌های بهداشتی - درمانی و رواج شایعات و اطلاعات نامعتبر علمی در خصوص ویروس کرونا را هم عاملی برای افزایش رعب و وحشت ناشی از این بیماری می‌داند و معتقد است آموزش و اطلاع رسانی در باره ابتلا به ویروس کرونا، آمار صحیح مبتلایان در کشور و مرگ و میر ناشی از این ویروس در کاهش و رفع این اضطراب و تنش در جامعه موثر است.

علاوه بر این؛ تعطیلی سالن‌های ورزشی و تدوین طرح و برنامه در خصوص پیشگیری از ابتلا به کرونا در خوابگاه‌ها و مدارس هم اثرگذار است.

از سوی دیگر، ضعف سیستم دفاعی بدن، خواب ناکافی و تغذیه نادرست ناشی از اضطراب و تنش، به این ترس دامن می‌زند و باید با رعایت اصول بهداشتی و همچنین آموزش جامعه در خصوص نحوه انتقال و پیشگیری از ویروس کرونا، آمار صحیح از مبتلایان و فوت شدگان اضطراب و وحشت جامعه را کاهش داد تا ویروس کرونا نیز مانند آنفولانزا با رعایت این اصول و تقویت سیستم دفاعی بدن از طریق کنترل هیجانات منفی (اضطراب و استرس و...) پیشگیری و کنترل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.