جان کری وزیر اسبق امور خارجه آمریکا گفت: ترامپ ناتو را تجزیه می‌کند، از مردم فاصله می‌گیرد و به مرکل و رهبران اروپا توهین می‌کند و افرادی مانند پوتین را ستایش می‌کند، این رفتارها غیرقابل قبول است.

به گزارش جماران؛ جان کری وزیر اسبق امور خارجه آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی دونالد ترامپ بر اهمیت همکاری‌های بین المللی در رفع چالش‌های جهانی تاکید کرد و گفت که رییس جمهوری ناتو را تجزیه و به رهبران اروپا توهین می‌کند.

جان کری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در مصاحبه با شبکه دویچه وله ، افزود: رییس جمهوری آمریکا قدرتمندترین مقام جهان است اما نیازمند اجرای این قدرت است و تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده است زیرا ترامپ ناتو را تجزیه می‌کند، از مردم فاصله می‌گیرد و به مرکل و رهبران اروپا توهین می‌کند و افرادی مانند پوتین را ستایش می‌کند، این رفتارها غیرقابل قبول است. 

وی از سیاست ترامپ در زمینه تغییر اوضاع شرایط آب و هوایی انتقاد کرد. 

کری گفت که اتحادیه اروپا نقش مهمتری را بعد از برگزیت ایفا می‌کند و آلمان کشوری فوق العاده مهم است. 

پنجاه‌ و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ روز جمعه با حضور مقامات بلند پایه از جمله رهبران ۳۵ کشور آغاز شد و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت. 

«فرانک والتر اشتاین‌مایر» به عنوان اولین سخنران این نشست هشدار داد که جنگ قدرت سه کشور آمریکا، روسیه و چین، دنیا را به مکانی نا امنی تبدیل کرده‌ است. 

وی از سیاست‌های این سه کشور برای فاصله گرفتن از رویکرد چند جانبه گرایی انتقاد کرد و به طور ویژه به شعار دونالد ترامپ مبنی بر «آمریکا را دوباره عالی کن» تاخت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.