این دومین حادثه ترور طرفداران مقتدا صدر بعد از تنش های ایجاد شده بر سر انتخاب نخست وزیر جدید در میادین اعتراضی در استان های جنوب و مرکز عراق است.

به گزارش جماران؛ به دنبال تنش اخیر بین موافقان «محمد توفیق علاوی» نخست وزیر جدید عراق از طرفداران "مقتدا صدر" معروف به کلاه آبی ها با مخالفان علاوی، دومین عضو صدری ها امروز (پنجشنبه) در بصره ترور شد.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که «شیخ حازم الحلفی» از فرماندهان نیروهای «سرایا السلام» شاخه نظامی جریان صدر در غرب بصره به دست افراد مسلح ناشناس ترور شده است.

این منابع افزودند که شیخ الحلفی کارمند یک شرکت پتروشیمی عراقی با  خودرو دولتی در حین بازگشت از سرکارش بود که به دست افراد ناشناس به قتل رسیده است.

این دومین حادثه ترور طرفداران مقتدا صدر بعد از تنش های ایجاد شده بر سر انتخاب نخست وزیر جدید در میادین اعتراضی در استان های جنوب و مرکز عراق است.

منابع امنیتی عراق پیشتر از قتل «ابومقتدا الازیرجاوی» دیگر عضو این جریان که دو روز قبل (سه شنبه) در استان "میسان" ترور شد، خبر داده بودند.

بعد از انتخاب توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر جدید، مقتدا صدر به طور قاطع از این انتخاب حمایت کرد و از طرفداران خود خواست وارد میادین اعتراضی شده و تخریبگران و نفوذی ها را از صفوف اعتراضات مسالمت آمیز دور کنند.

ورود مجدد کلاه آبی های وابسته به صدر به میادین اعتراضی در شهرهای عراق منجر به تنش و درگیری بین آنها و دیگر گروه های معترض به انتخاب علاوی شد.

شدیدترین این درگیری ها، دیشب در نجف اشرف اتفاق افتاد که گفته می شود دستکم هشت کشته و تعدادی زخمی برجای گذاشته است.

وزیر کشور عراق برای مهار سریع اوضاع در نجف، عازم این استان شد، اما همچنان گزارش ها حاکی است که اوضاع در شهر نجف اشرف بین صدری ها و دیگر گروه های اعتراضی متشنج است.

دستگاه های امنیتی عراق در صدد مهار این بحران و جلوگیری از دامنه پیدا کردن آن به دیگر استان های شیعی نشین در جنوب و مرکز به علاوه بغداد هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.