رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی مجلس سنای روسیه اعلام کرد: معامله قرن مانند دود ازبین رفت هر چند سر وصدای زیادی برپا کرد اما آشکار است که به شکست انجامید.

به گزارش جماران؛ رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) اعلام کرد: طرح معامله قرن که دونالد ترامپ آن را پیشنهاد داده است به طور کامل شکست خورد و به مانند سیلی بر صورت ترامپ بود.

«آلکسی پوشکوف» در توئیتی نوشت: معامله قرن مانند دود ازبین رفت هر چند سر وصدای زیادی برپا کرد اما آشکار است که به شکست انجامید.

وی افزود: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قطع کامل روابط با آمریکا و اسراییل را بخاطر خودداری سران آنها از اجرای توافقنامه ها و قطعنامه های (شورای امنیت) اعلام کرد.

مقام پارلمانی روس با کنایه خاطرنشان کرد: طرح معامله قرن را بر روی میز ترامپ گذاشته و رفتند. رد این طرح حتی برای ترامپ که بتون را می شکافد به مثابه سیلی بود.  

دونالد ترامپ روز سه شنبه هفته گذشته در واشنگتن به همراه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از طرح معامله قرن رونمایی کرده و آن را طرح خوبی برای حل مسائل فلسطین و اسراییل خواند.   

ترامپ اضافه کرد: باید چاره های تاکتیکی برای امن تر کردن منطقه یافت. طرح ما مساله دو کشور را چاره اندیشی می کند و نتانیاهو هم گفت که حاضر است از این طرح حمایت کند. بنی گانتز هم از این مساله حمایت کرده است تا بتوان با فلسطینی ها هم به توافق رسید.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: تحت این طرح، قدس پایتخت تقسیم نشده اسرائیل باقی خواهد ماند و این بسیار مهم است. این موضوع جدیدی نیست و سال گذشته این کار را کردم. آمریکا همه مناطقی که تحت حاکمیت اسرائیل است را به رسمیت خواهد شناخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.