• کدخبر: 1338964
  • منبع: خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دونالد ترامپ روز سه شنبه همراه با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و از توطئه موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری آمریکا که این روزها خود را گرفتار محکمه استیضاح و فشار داخلی می‌بیند، در اقدامی نمادین که از نظر قوانین بین المللی جایگاهی ندارد، با رونمایی آنچه که "معامله قرن" نامید، بر راه حل دو کشور در سرزمین‌ های اشغالی تاکید کرد.

دونالد ترامپ روز سه شنبه همراه با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و گفت : در سفرم به اسرائیل با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیت اللحم دیدار کردم، آنها سزاوار زندگی بسیار بهتری هستند. فلسطینی ها در دام فقر و خشونت افتاده اند.

وی افزود: مصمم بودم که راه سازنده ای برای پیشرفت حل بحران فلسطین و اسرائیل بیابم. ایجاد صلح بین فلسطین و اسرائیل می تواند بزرگترین چالش باشد. من انتخاب نشده ام که کارهای اندک انجام دهم یا خودم را از کارهای بزرگ دور کنم. یک روند طولانی و دشوار بوده تا به این مرحله برسیم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: روز یکشنبه بینش خود را برای آینده بهتر  به نتانیاهو ارائه دادم، این بینش با آنچه در قبل بوده است، بسیار متفاوت است. طرح ما ۸۰ صفحه است و بیشترین جزئیات ممکن را دارد.

ترامپ اضافه کرد : باید چاره های تاکتیکی برای امن تر کردن منطقه یافت. طرح ما مساله دو کشور را چاره اندیشی می کند و نتانیاهو هم گفت که حاضر است از این طرح حمایت کند. بنی گانتز هم از این مساله حمایت کرده است تا بتوان با فلسطینی ها هم به توافق رسید.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: تحت این طرح، قدس پایتخت تقسیم نشده اسرائیل باقی خواهد ماند و این بسیار مهم است. این موضوع جدیدی نیست و سال گذشته این کار را کردم. آمریکا همه مناطقی که تحت حاکمیت اسرائیل است را به رسمیت خواهد شناخت.

ترامپ ادامه داد: گذار منتهی به وضعیت دو کشور، هیچ خطری برای امنیت اسرائیل در بر نخواهد داشت. ما اجازه نمی دهیم بمب گذاری و حمله به باشگاه های شبانه دوباره انجام شود، هرگز نمی خواهیم اسرائیل درباره امنیت خود سازش کند.

وی اضافه کرد: من برای اسراییل کارهای بزرگی کرده‌ام، انتقال سفارت به قدس، به رسمت شناختن بلندی های جولان و خارج شدن از توافق فاجعه بار هسته ای با ایران.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: کارهای زیادی هم باید برای فلسطینی ها باید انجام دهیم، لطفا برای آنها دست نزنید اما باید توافق برای آنها هم باشد تا سرانجام به یک کشور مستقل خودشان دست یابند.

ترامپ در کلماتی تهدید آمیز افزود: بعد از ۷۰ سال، این آخرین فرصت برای فلسطینی ها خواهد بود. تیمی داریم که بسیار متحد و مصمم و علاقمند به اسرائیل هستند از سفیر ما در اسرائیل تا "جرد کوشنر". همه آنها معاملات خوبی به راه انداختند و متوجه سود طرف دیگر هم هستند.

وی در ادامه از مایک پمپئو وزیر خارجه خود هم تشکر کرد و او را عالی دانست و به گونه ای گفت که قصد نامزدی پمپئو برای مجلس سنا از ایالت کانزاس را روشن ساخت.

رئیس جمهوری آمریکا در این بخششی که برای فلسطینی ها در نظر گرفته است، مدعی شد در شرق قدس یک منطقه ای تحت پایتخت فلسطین مشخص خواهد شد و آمریکا هم سفارت خود را در آنجا تاسیس خواهد کرد. می خواهیم سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری در سرزمین فلسطین داشته باشیم و کشورهای زیادی علاقمند به سرمایه گذاری در آنجا هستند.

ترامپ افزود: یک میلیون شغل برای فلسطینی ها ایجاد می شود و میزان فقرشان نصف می شود و کامیابی زیادی برای آنها رخ می دهد. این طرح به نیاز آنها به کمک خارجی پایان می دهد و خودشان می توانند روی پای خود بایستند.

این اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در شرایطی مطرح می شود که با ورود وی به کاخ سفید تمام کمک‌های مربوط به آژانس امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی تحت عنوان "آنروا" قطع شد. آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی از چندین نهاد بین المللی خارج شد و تلاش کرد با اعمال حق وتو در شورای امنیت، هرگونه محکومیت اعمال جنایتکارانه این رژیم را مسدود سازد.

وی در عین حال اظهار کرد : برای مقابله با حماس  و دشمنان فلسطین مصمم هستیم و می خواهیم تامین مالی تروریسم برای همیشه پایان یابد.

رئیس جمهوری آمریکا که سعی دارد با نفرت پراکنی علیه ایران، آرای صهیونیست ها را همچنان در سبد انتخاباتی خود داشته باشد، گفت : حکومت ایران منزوی و تضعیف شده است.

ترامپ، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را بزرگترین تروریست جهان نامید که با دستور وی حذف شده است و در ناآگاهی کامل مدعی شد او همراه با "رهبر حزب الله" در آنجا بود و فکر نمی کند او در حال انجام کار خوبی بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه ارتباط ما با شرکایمان و اسرائیل تا این اندازه محکم نبوده است، گفت: می گویند این مشکل‌ ترین توافق است، ما به جامعه بشر تعهد داریم تا این توافق را به سرانجام برسانیم.

ترامپ از عمان، بحرین، امارات متحده عربی که سفرای خود را برای این مراسم فرستاده اند هم تقدیر کرد.

اظهارات یکجانبه رئیس جمهوری استیضاح شده آمریکا درباره سرزمین‌های اشغالی، در تناقض آشکار با مقررات بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است که خواستار عقب نشینی رژیم صهیونیستی از سرزمین های اشغالی است.

همچنین این قطعنامه ها و اظهارات نمایندگان اعضای سازمان ملل متحد، حاکی از آن است که هیچ کشور و نهادی در سازمان ملل متحد موافق تسلط رژیم صهیونیستی بر قدس نیست و همه خواهان آن هستند که مساله قدس، باید مورد توافق دو طرف قرار گیرد و پایتخت هر دو دولت باشد.

این مساله همواره مورد تاکید آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم بوده است./ ایرنا

وزارت خارجه ایران: اینگونه طرح های خباثت آمیز محکوم به شکست است

به گزارش جماران؛ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به "معامله قرن" را "خیانت قرن" در حق مردم فلسطین و امت اسلامی توصیف کرد و خواستار مقابله دولت ها و ملت های آزاده منطقه و جهان با این طرح ننگین شد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه سرزمین فلسطین از آن مردم فلسطین است، گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی غاصب و اشغالگر است و تنها راه حل بحران فلسطین برگزاری همه پرسی در میان ساکنان اصلی سرزمین فلسطین خواهد بود و اینگونه طرح های خباثت آمیز محکوم به شکست است.

موسوی با بیان اینکه از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مساله فلسطین و قدس شریف مساله اول جهان اسلام است، افزود: جای تاسف است برخی کشورهای اسلامی با فراموشی این آرمان که آینده و حیثیت مسلمانان و کشورهای اسلامی را نشانه رفته است، دشمن را جای دوست نشانده و بیش از ۷۰ سال جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی را عامدانه و یا از روی غفلتی راهبردی به فراموشی می سپارند. 

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به فوریت و اهمیت مساله فلسطین و توطئه عظیمی که پشت سر به اصطلاح معامله قرن ضد امت اسلامی نهفته است، آمادگی دارد تا صرف نظر از اختلافات خود با برخی کشورهای منطقه که بسیاری از این اختلافات برساخته غاصبان قدس شریف و معامله گران حیثیت، آبرو و ناموس مسلمانان است، برای وحدت جهان اسلام و به منظور مقابله با توطئه بزرگی که کیان امت اسلامی را به خطر افکنده است در هر سطحی همکاری نماید.

ظریف: طرح آمریکا یک کابوس برای منطقه و جهان است/ بیایید برای فلسطینی‌ها متحد شویم

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در حساب توییتری خود نوشت:

«این به اصطلاح «چشم‌انداز صلح»، در اصل پروژه‌ موهوم یک ساختمان‌ساز ورشکسته است.

اما در حقیقت یک کابوس برای منطقه و جهان است

و امیدوارم این زنگ بیدارباشی برای همه مسلمان‌هایی باشد که طریقی غلط پیمونده‌اند.

بیایید برای فلسطینی‌ها متحد شویم.»

ظریف در توییت خود عنوان طرح آمریکا را نیز به «قدم گذاشتن به سوی فاجعه» تغییر داده است.

واکنش های بین المللی به توطئه موسوم به «معامله قرن»

*محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان: قدس فروشی نیست و معامله قرن توطئه‌ای است که هرگز موفق به اجرا نخواهد شد.

*بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا طرح پیشنهادی (معامله قرن) را بررسی و ارزیابی خواهد کرد. 

*سید عمار حکیم، رییس جریان حکمت عراق: قدس مسئله انسانی، اسلامی و عربی ما بوده، هست و خواهد ماند و مصادره یا احتکار یا فروش آن در چانه‌زنی‌ها یا زدوبندها یا مزایده‌های انتخاباتی با هر دستاویزی ممکن نیست.

*ولید جنبلاط، رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان: "معامله قرن" بازگشت به سخنان «تئودور هرتزل» موسس جنبش سیاسی صهیونیسم است که گفته بود «فلسطین سرزمینی بدون ملت و یهودیان ملتی بدون سرزمین هستند».

* محمد علی الحوثى، رئیس کمیتهٔ عالی انقلابی یمن: کشورهای عربی و اسلامی خواست با طرح صلح ترامپ مخالفت کنند. مردم یمن روز جمعه با برگزاری تظاهرات بزرگی با طرح ترامپ مخالفت کنند./ ایرنا

*سازمان ملل متحد: موضع سازمان ملل در قبال راه‌حل تشکیل دو دولت مستقل از سال‌ها پیش با قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی این نهاد به‌وضوح اعلام شده است./ آناتولی

روسیه خواستار بررسی «معامله قرن» از سوی کمیته چهارجانبه بین‌المللی شد

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه "واشنگتن مسکو را در جریان جزئیات طرح صلح خود موسوم به معامله قرن قرار نداده است"، خواستار بررسی این طرح از سوی کمیته چهارجانبه بین‌المللی شد./ ایسنا

سندرز: معامله قرن غیرقابل قبول است

«برنی سندرز» از داوطلبان دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  طی توییتی «معامله قرن» را «غیرقابل قبول» خواند و گفت: این طرح مناقشه اسرائیل و فلسطین را «دائمی» می‌کند.

واکنش سرد انگلیس به معامله قرن ترامپ

وزیر امور خارجه انگلیس شامگاه سه‌شنبه به صلح ادعایی «دونالد ترامپ» موسوم به «معامله قرن» واکنش سردی را نشان داد و از رهبران فلسطین و دولت اشغالگر قدس خواست تا طرح رییس جمهوری آمریکا را به گونه‌ای «منصفانه و واقعی» مورد بررسی قرار دهند. دومینیک راب، در اظهار نظری طرح معامله قرن را صرفا «طرحی جدی» دانست./ ایرنا

وزیر امور خارجه اردن: تنها راه صلح، تشکیل دولت فلسطینی مستقل به پایتختی #قدس شرقی و راه‌حل ۲ دولت است. اشغالگری باید پایان یابد و حقوق مردم فلسطین حفظ شود.

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی: طرح صلح ترامپ کاملا با سیاست آمریکا در خاورمیانه متناقض است. در مورد این طرح فقط با اسرائیلی‌ها گفت‌وگو شده، بنابراین طرح صلح نیست. این طرح امنیت آمریکا و اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

«خضر حبیب» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی: معامله ترامپ فرصتی برای وحدت ملت فلسطین است. تشکیلات خودگردان باید از توافق اسلو که جز شر برای‌مان چیزی نداشته خارج شود. سلاح مقاومت، قانونی است و با آن از خودمان دفاع می‌کنیم. محال است که ما پرچم صلح را به اهتزاز درآوریم.

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق: قدس برای تمام ادیان و فلسطین برای آزادگان است./ خبرگزاری صداوسیما

بیانیه حزب‌الله لبنان درباره معامله قرن

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای مخالفت شدید خود را با معامله قرن اعلام و آن را محکوم کرد.

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «معامله قرن گام بسیار خطرناکی است که پیامدهای بسیار بدی بر آینده منطقه و ملت‌های آن خواهد داشت»./ایسنا

photo_2020-01-29_01-55-46

 معترضان فلسطینی در کرانه باختری تصاویر ترامپ، نتانیاهو و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند 

مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه در اعتراض به اعلام مفاد طرح ترامپ موسوم به «معامله قرن» به خیابان ها ریختند./مهر

حماس: سخنان ترامپ درباره معامله قرن خصمانه بود

سامی ابو زهری، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد:

*سخنان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا درباره طرح صلح موسوم به «معامله قرن» خصمانه بود.

*اظهارات ترامپ خصمانه بود و خشم گسترده‌ای را به وجود خواهد آورد.

*اظهارت ترامپ درباره قدس پوچ و بی ارزش است و قدس سرزمین فلسطین باقی خواهد ماند.

*اظهارات ترامپ ما را نمی‌ترساند و ضعیف نمی‌کند و اتحاد مردم فلسطین نخستین گام برای پایان معامله قرن است.

*هیچ صحبتی، گفت و گویی و صدایی بالاتر از صدای مقابله با معامله قرن نیست./ ایرنا

عربستان سعودی: ما از تلاش‌های ترامپ برای ایجاد صلح بین فلسطین و اسرائیل قدردانی می‌کنیم 
 
وزارت خارجه عربستان سعودی: ما بار دیگر حمایت خودمان را از همه تلاش‌ها در جهت رسیدن به راهکاری منصفانه و جامع برای حل و فصل مسئله فلسطین اعلام می‌کنیم./ فارس

عفو بین‌الملل: برخی از مفاد معامله قرن نقض قوانین بین‌المللی است

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) از طرح سازش آمریکا، موسوم به «معامله قرن» انتقاد کرده است. 

در بیانیه عفو بین‌المللی آمده است طرح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا شامل مفادی است که نقض قوانین بین‌المللی است و غصب حقوق فلسطینی‌ها توسط اسرائیل را ترغیب می‌کند./ فارس

کوربین: طرح معامله قرن تهدیدی برای صلح است

 رئیس حزب کارگر انگلیس، با تهدید توصیف کردن طرح به اصطلاح صلح ترامپ، آن را در جهت پایمال کردن حقوق فلسطین دانست/ باشگاه خبرنگاران

ملک سلمان: موضعمان در قبال فلسطین تغییر نکرده است

پادشاه عربستان سه شنبه شب در تماسی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره طرح ضد فلسطینی موسوم به "معامله قرن" گفت وگو کرد.

پادشاه عربستان در جریان این تماس تلفنی تأکید کرد که موضع ریاض در خصوص مسأله فلسطین تغییر نکرده است./ ایسنا

واکنش قطر به "معامله قرن" ترامپ

وزارت امور خارجه قطر امروز (چهارشنبه) تاکید کرد، صلح بدون حفاظت از حقوق فلسطینیان از طریق تشکیل یک کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ قابل دستیابی نیست.

امارات از «معامله قرن» حمایت کرد: این طرح بسیاری از مشکلات را حل می‌کند

سفیر امارات در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد: این طرح به مثابه نقطه آغاز مهمی برای بازگشت به مذاکرات در چارچوب بین المللی است که آمریکا آن را رهبری می‌کند. ما از تلاش‌های مستمر آمریکا برای رسیدن به توافق صلح میان فلسطین و اسرائیل قدردانی می‌کنیم. این طرح یک طرح جدی است که بسیاری از مشکلاتی را که طی سال‌های گذشته رخ داده حل می‌کند.

مصر: از تلاش های آمریکا قدردانی می کنیم

وزارت خارجه مصر در بیانیه ای ضمن قدردانی از تلاش آمریکا برای اعلام جزئیات طرح سازش «معامله قرن»، ادعا کرد که این طرح می تواند مسئله فلسطین را حل کند و حق و حقوق مشروع فلسطینی ها را به آنها بازگرداند./ ایرنا

رهبر کلیسای کاتولیک: معامله قرن تقویت کننده تکفیری ها است

گریگوریوس سوم رهبر کلیسای روم کاتولیک شرق امروز (چهارشنبه) گفت: اجرای طرح معامله قرن تقویت کننده خشونت ورزان، تروریست ها و گروه های تکفیری مانند داعش است.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، وی افزود: بندهای این طرح، نژادپرستانه و اشغالگرانه است و همه باید صدایشان را علیه آن بلند کنند زیرا به اصل گفت وگوی سیاسی و مذهبی و صلح و زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف در منطقه خاورمیانه ضربه می زند و مردم این منطقه را وارد نزاع و درگیری های بی حاصل که خواست تاجران جنگ و تکفیری ها است، می کند.

این مقام مسیحی خاطرنشان کرد: انسان، وطن، فلسطین، قدس و مسجدالاقصی کالا نیستند که خرید و فروش شوند و معامله ی قرن، انسان را به یاد خیانت یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) به نام یهودای اَسخریوطی می اندازد که به یهودیان گفت: چقدر به من سکه می دهید تا یسوع (حضرت عیسی) را به شما تحویل دهم؟  یهودا ۳۰ سکه نقره گرفت و آدم فروشی کرد و مسیح (ع) را تحویل دشمنانش داد.

گریگوریوس سوم خاطرنشان کرد: آیا فلسطینیان می پذیرند که بعد از گذشت دهها سال و مقاومت و اهدای خون و جان و اسارت رفتن مجاهدان و جوانانشان، اکنون دولت و استقلال و حقوق نداشته باشند و تحت قیمومیت دولت عبری زندگی کنند؟

رهبر کلیسای روم کاتولیک در شرق اظهار داشت: طرحی که دیشب توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و با شرکت افرادی مانند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسراییل در واشینگتن رونمایی شد معامله قرن نیست بلکه خیانت، دروغ گویی و نمایش نامه ی قرن است.

«فواد مخزومی» رییس حزب «گفت وگوی ملی» و نماینده مجلس لبنان، نادیده گرفتن حقوق فلسطینی ها را در طرح معامله قرن محکوم کرد و آن را اهانت به قوانین و ناقض قطعنامه های بین المللی از جمله قطعنامه ۱۹۴ سازمان ملل دانست.

این قطعنامه که در سال ۱۹۶۳ میلادی در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد برغم گذشت ۵۷ سال هنوز اجرا نشده است.

مخزومی در بیانیه ای که امروز در بیروت منتشر شد، گفت: در لبنان همه گروه ها، احزاب و مقام ها یک صدا هستند که باید پناهندگان فلسطینی در این کشور به وطنشان برگردند و دولتی به پایتختی قدس داشته باشند و اداره مکان های مقدس مسلمانان و مسیحیان مانند مسجدالاقصی و کلیسای قیامت به آنان داده شود.

وی افزود: شرط تحقق صلح در منطقه خاورمیانه، اجرای عدالت در حق مردم فلسطین و صدور اجازه ی بازگشت به پناهندگان این سرزمین، پایان اشغال شهر قدس و تشکیل دولت مستقل به مرکزیت این شهر است. در غیر این صورت، دهها طرح دیگر مشابه معامله قرن هم نمی تواند صلح و امنیت را برای این منطقه و سرزمین های اشغالی به ارمغان آورد.

عراق: در کنار ملت فلسطین هستیم

وزارت امور خارجه عراق روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای به معامله موسوم به قرن واکنش نشان داد و با تاکید بر حق مشروع و قانونی فلسطینان اعلام کرد که در کنار ملت فلسطین خواهد بود.

در این بیانیه آمده است که عراق از حقوق مشروع ملت فلسطین حمایت می‌کند و در کنار برادران فلسطینی خود است.

وزارت امور خارجه عراق همچنین تاکید کرده که این کشور از ملت فلسطین در حق بازگشت آوارگان و برپایی دولت مستقل به پایتختی قدس شریف حمایت می‌کند.

بیانیه ادامه داده که بیت المقدس و مسجد الاقصی هنوز تحت اشغال است و اعراب و مسلمانان باید در حمایت از حقوق قانونی و استقرار کشور مستقل از فلسطین حمایت کنند.

وزارت امور خارجه عراق همچنین تاکید کرده که همه سرزمین‌های اشغالی از سوی صهیونیست‌ها باید به سوریه و لبنان بازگردانده شود.

عصائب اهل الحق: معامله قرن به نابودی صهیونیست ها شتاب می دهد

جنبش عصائب اهل الحق روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که طرح موسوم به معامله قرن آگاهی، تقویت و انسجام محور مقاومت را بیشتر خواهد کرد و به نابودی صهیونیست ها شتاب می دهد.

در بیانیه این گروه مقاومت اسلامی آمده است که این طرح به نابودی موجودیت صهیونیست ها در سرزمین فلسطین منجر خواهد شد.

عصائب اهل الحق ادامه می دهد که آمریکا روز به روز حمایت و تعصب کامل خود را به نفع نهاد صهیونیستی اثبات می کند و معامله قرن چیزی جز تحقیر شرم آور ترامپ و اوج توطئه پروژه صهیونیستی آمریکایی در مورد اعراب، مسلمانان و حتی کل بشریت نیست.

بیانیه این تشکل عراقی تاکید کرد که تلاش های لابی صهیونیستی برای یهودی سازی بیت المقدس و مصادره حقوق مسلمانان و مسیحیان در این مکان مقدس، کوششی است که از پیش شکست خورده  و ملت ها و دولت های مختلف جهان آن را مردود می دانند.

جنبش عصائب اهل الحق بر این باور است که این توافق یک جانبه به هوشیاری، تقویت و انسجام محور مقاومت خواهد افزود./ ایرنا

جهانگیری: طرح ظالمانه معامله قرن، شرمساری بزرگ قرن است

معاون اول رییس جمهور در حساب توییتر خود نوشت: «‌طرح ظالمانه معامله قرن که همه شکل و محتوایش غرور و سلطه گری ترامپ و صهیونیسم از سویی و مظلومیت و بی پناهی  ملت ‎فلسطین از سوی دیگر است، شرمساری بزرگ قرن است. اما در پرتو مقاومت و آگاهی فلسطینیان، مسلمانان و آزادیخواهان جهان، فرجام آن جز شکست و رسوایی نخواهد بود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1338964
  • منبع: خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.