بر اساس این تحریم‌ها، هرگونه اموال و دارایی‌های افراد مندرج در لیست که در قلمرو آمریکا قرار گیرد، توقیف خواهد شد و شهروندان آمریکایی هم مجاز نیستند با آن‌ها هیچ‌گونه معامله ای داشته باشند.

به گزارش جماران؛ وزارت خزانه داری آمریکا که با خروج از برجام، ماموریت اتاق جنگ اقتصادی علیه مردم ایران را برعهده گرفته است، سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس آن را هم در فهرست تحریمی خود اضافه کرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا(اوفک) روز پنج شنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، علی اکبر صالحی در فهرست تحریم‌های ثانویه قرار گرفته است.

بر اساس این تحریم‌ها، هرگونه اموال و دارایی‌های افراد مندرج در لیست که در قلمرو آمریکا قرار گیرد، توقیف خواهد شد و شهروندان آمریکایی هم مجاز نیستند با آن‌ها هیچ‌گونه معامله ای داشته باشند.

آمریکا پیش از این هم مقامات و شخصیت های حقیقی و حقوقی فراوانی را از ایران مشمول تروریسم اقتصادی خود قرار داده است تا به زعم خود، جمهوری اسلامی ایران را منزوی و به تسلیم وادار سازد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که دشمنی خود را از دوران تبلیغات انتخاباتی با جمهوری اسلامی ایران و توافق هسته‌ای آن بارها ابراز کرده بود، در هجدهم اردیبهشت 1397 به طور یکجانبه و با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، از برجام خارج شد.

پس از آن تمام تحریم‌هایی که به موجب برجام تعلیق شده بود را باز گرداند و تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران را با هدف پذیرش 12 شرط مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که برگرفته از مشاوره‌های اندیشکده‌های صهیونیستی بود، تشدید کرد.

دولت ترامپ که تقریبا همه نهادهای موثر در تامین امنیت و اقتصاد ایران را تحریم کرده، به تحریم‌های تکراری هم روی آورده است به گونه ای که سازمان انرژی اتمی که پیش از این در فهرست اس دی ان اوفک قرار داشت را با عناوین جدیدی بار دیگر تحت تحریم قرار داد.

رئیس جمهوری آمریکا تنها به تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران اکتفا نکرده و در قالب تروریسم دولتی به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی هم روی آورد.

تغییراتی در تحریم سازمان انرژی اتمی

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای رئیس سازمان انرژی اتمی را در فهرست تحریم‌های این کشور علیه ایران قرار داده است.

تغییراتی در تحریم سازمان انرژی اتمی

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین تغییراتی را در برچسب تحریمی سازمان انرژی اتمی ایران که از قبل در فهرست تحریم‌ها قرار داشته اعمال کرده است. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو برچسب تحریمی  [NPWMD] و [IFSR] را به برچسب قبلی تحریم این سازمان اضافه کرده است. برچسب نخست، مخفف عبارت «مقررات تحریمی اشاعه‌گران سلاح‌های کشتار جمعی» و برچسب دوم مخفف عبارت «مقررات تحریمی مبادلات مالی ایران» است. 

«ریچارد گلدبرگ»، از اعضای سابق شورای امنیت ملی آمریکا در توئیترش درباره تغییرات اعمال‌شده در تحریم‌های آمریکا علیه سازمان انرژی اتمی نوشته که اقدام جدید واشنگتن به معنای اعمال تحریم‌های مرتبط با «اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی» علیه این سازمان است.  

او نوشت: «اعمال تحریم‌های مربوط به سلاح‌های کشتار جمعی علیه سازمان انرژی اتمی و رئیس آن، معادل اعمال تحریم‌های تروریسم علیه بانک مرکزی ایران است. امروز دولت، به این افسانه که ایران برنامه‌ای برای مصارف صلح‌آمیز هسته‌ای دارد پایان داد.»

برایان هوک: آمریکا معافیت همکاری‌های هسته‌ای با ایران را ۶۰ روز تمدید کرد

نماینده دولت آمریکا در امور ایران پنجشنبه اعلام کرد دولت این کشور معافیت‌های مربوط به همکاری‌های هسته‌ای با ایران را برای یک دوره ۶۰ روزه دیگر تمدید کرده است.

«برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران امروز پنجشنبه اعلام کرد واشنگتن معافیت‌ از تحریم‌ها برای ادامه همکاری‌های هسته‌ای با ایران را برای یک دوره ۶۰ روزه دیگر تمدید کرده است. 

برایان هوک همچنین یادآوری کرد که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با صدور این اقدام سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس آن، «علی‌اکبر صالحی» را تحریم کرده است. 

نماینده دولت ترامپ در امور ایران گفت: «ایالات متحده چهار محدودیت هسته‌ای علیه ایران را که امکان تداوم پروژه‌های منع‌اشاعه‌ای و محدودسازی فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را فراهم می‌کند به مدت ۶۰ روز تمدید کرده است.»

وی در ادامه گفت: «ما به دقت تمامی تحولات در برنامه هسته‌ای ایران را رصد می‌کنیم و وزیر خارجه پامپئو به فراخور تحولات، این پروژه‌ها را خاتمه خواهد داد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1339874
  • منبع: ایرنا و فارس
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.