مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: فرآیند شناسایی و بیمه رانندگان حمل و نقل درون شهری با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اصلاح می‌شود و خدمات تأمین اجتماعی به رانندگان واقعی ارائه خواهد شد.

به گزارش جماران، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری تهران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای بیمه رانندگان حمل و نقل درون شهری گفت: این تفاهم‌نامه مبنایی برای بیمه رانندگان حمل و نقل درون شهری در سراسر کشور است.

سالاری از همکاری شهرداری تهران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای شناسائی و معرفی رانندگان به سازمان تأمین اجتماعی تشکر کرد و گفت: برخی از افرادی که در سال‌های گذشته به عنوان راننده تاکسی ثبت نام کرده‌اند اکنون شغل دیگری دارند و بسیاری از رانندگان فعلی بیمه نیستند که با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه شرایط برای جایگزینی رانندگان تاکسی با افرادی که شغل خود را تغییر داده‌اند فراهم می‌شود.

وی تأکید کرد: افرادی که تاکنون به عنوان راننده تاکسی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بوده‌اند اما به شغل دیگری اشتغال دارند می‌توانند از طریق شغل اصلی خود و یا انواع دیگری از بیمه تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله بیمه‌های دارای کمک دولت است، گفت: بخشی از حق بیمه این افراد توسط دولت پرداخت می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی با امضای این تفاهم‌نامه از طریق مرجع رسمی رانندگان واقعی را شناسائی خواهد کرد و فرآیند معرفی رانندگان و شناسائی مشمولین اصلی این برنامه با تداوم ارتباط بین دستگاه‌های ذیربط به صورت دائمی انجام می‌شود.

مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این جلسه گفت: مسائل مختلفی برای همکاری مشترک با سازمان تأمین اجتماعی داریم که یکی از مهمترین آنها بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی است و امروز گامی برای اجرای صحیح این برنامه برداشته می‌شود.

وی افزود: این موضوع از حدود 2 سال پیش در دستور کار قرار داشته است و پیگیری‌های فراوانی برای بیمه رانندگان واقعی صورت گرفته و زمینه اجرایی شدن این تفاهم‌نامه نیز در ماه‌های اخیر فراهم شده است.

پیروز حناچی، شهردار تهران نیز در این جلسه گفت: ۸۰ هزار راننده تاکسی در تهران داریم که ظرفیت استفاده از این توافقنامه برای ۵۰ هزار نفر از آنها فراهم می‌شود در حالی که در حال حاضر تنها حدود ۱۵ هزار نفر از رانندگان تاکسی بیمه هستند.

وی از همکاری سازمان تامین اجتماعی برای بیمه رانندگان تشکر کرد و گفت: کار ارزشمندی صورت گرفته و البته زمینه همکاری بیشتر با سازمان تأمین اجتماعی در سایر حوزه‌ها فراهم است و امیدواریم با همکاری بین بخشی خدمات مطلوب و رضایت بخشی به جامعه ارائه شود.

شهردار تهران اظهار داشت: امضای این تفاهم‌نامه از نمونه کارهایی است که بدون افزایش هزینه‌ها و با همکاری بین بخشی می‌توان رضایتمندی ایجاد کرد و خدمات را به نحو مطلوب به ذی‌نفعان واقعی ارائه داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.