دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان با ابراز خرسندی از حضور سفیر جدید ایران در پاکستان اطمینان داد که دولت پاکستان به ویژه وزارت نفت این کشور از تمامی تلاش ها در جهت گسترش همکاری های دو کشور برادر در حوزه انرژی حمایت می کند.

به گزارش جماران؛​ دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور نفت گفت: این کشور متعهد به توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی است.

ندیم بابر این سخنان را در  «سید محمد علی حسینی» سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بیان کرد.

وی با ابراز خرسندی از حضور سفیر جدید ایران در پاکستان اطمینان داد که دولت پاکستان به ویژه وزارت نفت این کشور از تمامی تلاش ها در جهت گسترش همکاری های دو کشور برادر در حوزه انرژی حمایت می کند.

ندیم بابر با اشاره به جنبه های مهم بخش انرژی در پاکستان، درخصوص زمینه های بالقوه همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بحث و تبادل نظر کرد.

سفیر ایران با ابراز امیدواری نسبت به تداوم روند رشد روابط دوجانبه دو کشور، گفت: پاکستان همسایه مهم ایران است و دو کشور همواره از روابط برادرانه و مناسبات نزدیک برخوردار هستند.

ایران و پاکستان

جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین دارنده ذخایر نفت و گاز همواره سیاست‌های موثری برای همکاری با کشورهای همسایه بویژه پاکستان به اجرا گذاشته است. ایران نه تنها آمادگی خود را برای تامین انرژی ارزان و بی وقفه به پاکستان اعلام کرده بلکه حاضر است سطح فعلی انتقال برق به این کشور همسایه را به ۳ هزار مگاوات نیز افزایش دهد.

کارشناسان پاکستانی و رسانه های این کشور بارها از دولت این کشور خواسته اند که از فرصت استفاده ظرفیت های انرژی ایران بویژه حصول انرژی ارزان از کشور همسایه بهره مند شوند.

دریافت انرژی ارزان برای کشوری مثل پاکستان که همواره با مشکلات مالی و اقتصادی مواجه است، موضوع حیاتی شمرده می شود تا جایی که سیاستمداران این کشور بارها نسبت به گران بودن نرخ گاز وارداتی از قطر اعتراض کرده و به جای آن اجرای طرح گاز ایران را برای کشورشان سودمند می دانند.

پاکستان کشوری با جمعیت بیش از ۲۲۰ میلیون نفر بازار مصرف بزرگ گاز طبیعی در منطقه محسوب می‌شود که در حال حاضر تنها توانایی تامین دو سوم گاز مورد نیاز خود را دارد.

جمهوری اسلامی ایران همواره از آمادگی خود برای افزایش سطح صادرات برق به پاکستان خبر داده و متقابلا پاکستان نیز با پذیرفتن پیشنهاد کشور همسایه خود می تواند گام بلندی در مسیر رفع بحران انرژی در این کشور بردارد.

ایران، کشوری با ظرفیت بالا در تولید انرژی شناخته می شود که میتواند از طریق منابع گسترده خود کمک جدی برای رفع بحران انرژی در پاکستان انجام دهد.

برخورداری از تجربه های مهم و با ارزش در بخش انرژی، ایران  قابلیت ساخت خطوط انتقال جدید در پاکستان را دارد که با کمک آن می توان حتی در شرایط نامساعد جوی، انتقال برق را به آسانی انجام شود.

همچنین ایران بزرگترین کشور صادر کننده برق خاورمیانه است و در زمان کنونی به پاکستان، ترکیه، عراق و افغانستان برق صادر می کند، در حال حاضر ایران ۱۰۰ مگاوات برق به پاکستان صادر می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.